شهردار رشت:

حفظ کرامت انسانی توسط مدیریت شهری تنها با ارتقا کیفیت زندگی مردم اتفاق می افتد

مراسم بهره برداری از پروژه هدایت آبهای سطحی خیابان های شهید موسی پور، بشردوست و امیرکبیر در حمیدیان رشت با حضور سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورا، جباری مشاور شهردار، فرامرز جمشید پور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت و جمعی از مردم شهرک حمیدیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمدعلی ثابت قدم ضمن اظهار امیدواری در همکاری و مشارکت دوجانبه شهرداری با شهروند در سال جدید اذعان داشت: شهرداری رشت در سال جدید با هدف توزیع خدمات و ایجاد زیرساخت ها در مناطق کم برخوردار کار خود را آغاز نموده است.

شهردار رشت، با اشاره به فرهنگ والای مردم شهر رشت خاطرنشان کرد: پروژه هدایت آبهای سطحی زیرساختی است که دهه ها پیش باید اجرا می شد، که امروز مجموعه مدیریت شهری براین باور است که زندگی شهروندان فهیم رشت در شهری فارغ از مختصات کامل شهری ناممکن است.

وی افزود: مردم با نگاه صرفا سیاسی به زندگی خسته شده اند، و انتظار دارند تا در یک فضای کاملا عقلانی علاوه بر اخذ خدمات از شهرداری خود نیز خدماتی را به به شهرداری ارائه  نمایند.

ثابت قدم با تاکید در جلوگیری از هرگونه احساسات و حفظ کرامت انسانی شهروند یادآور شد: حفظ کرامت انسانی توسط مدیریت شهری تنها با ارتقا کیفیت زندگی مردم اتفاق می افتد، البته کیفیتی که نه فقط با زبان بلکه با عمل مبتنی بر اقتصاد فعال و پویا باشد.

افزایش تخصیص اعتبار در تقویت بوستان ها در سال ۹۶

فاطمه شیرزاد نیز در این مراسم همزمانی افتتاح پروژه فوق با آغازین روزهای سال را توفیقی برای مجموعه مدیریت شهری خواند و اذعان داشت: از سال گذشته شاهد توسعه یافتگی و توزیع عادلانه خدمات در راستای بهبود کیفیت زندگی شهری در محلات کم برخوردار هستیم.

سخنگوی شورا پروژه هدایت آبهای سطحی را مهم ترین پروژه شورا در سالی که گذشت دانست و تصریح کرد: این پروژه که از سال ۹۲ آغاز و در سال ۹۳ شدت بیشتری گرفت و باتوجه به آبگرفتگی های متعدد در منطقه حمیدیان بحث هدایت آبهای سطحی در دستور کار شورای چهارم قرار گرفت و امروز شاهد اجرای موفق آن از سوی شهرداری هستیم.

وی با اشاره به اجرای موفق این پروژه از سوی شهرداری خاطرنشان کرد: با توجه به بحث بارندگی و آبگرفتگی در نیمه دوم سال خوشبختانه بحث پروژه آسفالت در این منطقه نیز به سرانجامی نیک دست یافته است.

فاطمه شیرزاد با تاکید مجاورت پارک مفاخر به محله حمیدیان گفت: با توجه به سیاست گذاری شهرداری و شورا در راستای افزایش پارک ها و بوستان ها در محلات کم برخوردار بحث احداث بازارچه های محلی نیز برای سپری کردن اوقات فراغت و ارتقای کیفیت زندگی مردم کاملا احساس می شود.

سخنگوی شورا از افزایش تخصیص اعتبار در تقویت بوستان ها در سال ۹۶ خبر داد و یادآور شد: در سالی که گذشت ۲۲ پارک محله ای برای محلات کم برخوردار افتتاح شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تقویت خدمات شهری در دستور کار شورای چهارم قرار دارد، خاطرنشان کرد: امید است مجموعه مدیریت شهری در راستای توسعه شهر در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام های بلندی در زمینه اعتلای جمهوری اسلامی و شهرمان بردارد.

مبالغ پروژه های هدایت آبهای سطحی با اخذ از درآمد مناطق تقریبا متمول تامین می شود

معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت نیز در این مراسم، طول هدایت آبهای سطحی حمیدیان را ۶۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این پروژه یکی از پروژه های هدایت آبهای سطحی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی است.

فرامرز جمشید پور با اشاره به تعریف چندین پروژه در محله حمیدیان خاطرنشان کرد: از آنجاییکه حمیدیان آبگیرترین نقطه شهر رشت بود، چندین پروژه در این منطقه معرفی شد که از آن جمله می توان به پروژه پاره بیجار به طول ۱۷۰۰ متر با مبلغ سه و نیم میلیارد تومانی، پروژه هدایت آبهای سطحی خیابان اصلی محله حمیدیان به طول ۲ کیلومتر، به مبلغ سه و نیم میلیارد تومانی و پروژه بلوار شهید افتخاری به طول ۵ کیلومتر به مبلغ ۱۳ میلیارد تومانی و … اشاره داشت.

وی در خصوص پروژه قابل افتتاح امروز گفت: این پروژه به طول ۱۸۵۰ متر و با اعتباری بالغ بر سه و نیم میلیارد افتتاح می شود.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، خاطرنشان کرد: مبالغ پروژه های فوق با اخذ از درآمد مناطق تقریبا متمول جهت هزینه کرد در محله های کم برخوردار تامین می شود.

Share