رئیس جمعیت هلال احمر آستارا خبر داد:

جسد مردی از رودخانه مرزی آستاراچای بیرون کشیده شد

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: عصر دیروز (جمعه) با تلاش امدادگران این جمعیت، جسد مردی از رودخانه مرزی آستاراچای در محدوده خیابان مرزبانی این شهرستان از آب بیرون کشیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حسین خورشیدی گفت: به محض اطلاع از غرق شدن یک نفر در رودخانه مرزی آستاراچای، امدادگران در محل حادثه حضور یافتند و بعد از پیدا کردن و بیرون کشیدن غریق از آب، چند نوبت با اکسیژن به احیای قلب او اقدام شد اما نتیجه نداد.

وی اظهار کرد: به گفته افراد حاضر در محل حادثه، غریق برای صید به رودخانه وارد شده بود اما به علت شدت جریان آب، کنترل خود را از دست داد، رد باقی مانده از تور ماهیگیری در دست غریق، این ادعا را ثابت می کند.

خورشیدی بیان کرد: حضور سریع در محل حادثه برای نجات حادثه دیدگان در اولویت کاری امدادگران هلال احمر است اما بیشترین زمان برای نجات غریق، پنج دقیقه است و سرما، شدت جریان آب و طولانی بودن زمان غریق، امکان بازگشت دوباره او به زندگی را کاهش می دهد.

رودخانه مرزی آستاراچای شهرستان مرزی بندر آستارا از ارتفاعات کوهستان حیران و دامنه شیندان آن سرچشمه می گیرد و به طول ۳۸ کیلومتر در مرز ایران و جمهوری آذربایجان جریان دارد و صیادان محلی در بخش هایی از آن ماهیگیری می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share