توسط استاندار گیلان؛

جزئیات پروژه های سفر رئیس جمهوری تشریح شد

نجفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در این سفر شاهد افتتاح ۱۵ پروژه زیربنایی، عمرانی، بندری ،صنعتی، بهداشت و درمانی، آی سی تی، مخابراتی، اشتغالزایی و گردشگری و کشاورزی توسط دکتر روحانی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی به سفر روحانی رییس جمهور به گیلان طی روزهای آتی به منظور افتتاح طرح هایی که برای یک روز حضور وی تعریف شده اشاره کرد و افزود: در سفر فروردین ماه سال ۹۴ رییس جمهور به گیلان طرح های نویدبخشی برای استان تعریف شده بود که دکتر روحانی تأکید داشتند باید تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در این سفر شاهد افتتاح ۱۵ پروژه زیربنایی، عمرانی، بندری ،صنعتی، بهداشت و درمانی، آی سی تی، مخابراتی، اشتغالزایی و گردشگری و کشاورزی توسط دکتر روحانی خواهیم بود.

وی به سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش دولتی و خصوصی برای پروژه های مذکور اشاره و اظهار داشت: زیبایی این پروژه‌ها در این است که بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از آن مربوط به بخش خصوصی است.

نجفی افزود: همچنین در سفر ریاست محترم جمهوری  عملیات اجرایی بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در منطقه آزاد انزلی با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز می شود.

استاندار گیلان به تاکید رئیس جمهوری در سفر گذشته به گیلان برای ساخت مجتمع بندری کاسپین اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه ۲ اسکله از آن آماده شده که پنج شنبه  به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی با ۲۲ پست اسکله و ۲ موج شکن به طول ۵ هزار و ۱۰۰ متر در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: با ساخت اسکله‌‌های بندر کاسپین برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و اشتغال غیر مستقیم بسیاری همچون آمد و رفت کشتی‌ها، حمل بار و تجارت ایجاد و به پویاشدن اقتصاد منطقه کمک شایان توجهی می‌کند.

وی هزینه ساخت مجتمع بندری کاسپین را هزار میلیارد تومان عنوان کرد و  گفت : ظرفیت نهایی سالانه تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین ۱۵ میلیون تن است.

نجفی با اشاره به هزینه ی ۱۴۲ میلیارد تومانی برای  افتتاح پروژ های بخش کشاورزی استان گفت: این طرح ها  شامل پرورش ماهی در قفس، مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور و سردخانه، تسطیح اراضی و بخش‌های نوسازی مزارع استان به وسعت ۱۰ هزار هکتار است

وی گفت: با بهره برداری از این پروژه ها برای ۳۱۰ نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

استاندار گیلان مجموع سرمایه گذاری سه پروژه بزرگ صنعتی که فردا به بهره برداری می رسد را هزار و ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این ۳ واحد صنعتی در مجموع ۷۵۰ هزار متر مکعب ورق های ام.دی.اف، اچ. دی.اف، فیبر خام و روکش را تولید می کنند.

نجفی افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای۷۵۰ نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

وی از افتتاح چند طرح درمانی گیلان همزمان  با سفر  رئیس جمهوری نیز خبرداد و گفت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۸۰ تختخوابی پارس رشت با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی  و اشتغالزایی ۶۸۰ نفر، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شهید بهشتی آستارا با ۵۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای رضوانشهر با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۷۰ نفر ، کلینیک فوق تخصصی گوارش و کبد با ۲۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۵۰ نفر از مهم ترین این طرح ها هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان بهره برداری از طرح روستای بدون بیکار دهنه سر شیجان خمام را از دیگر طرح های آماده افتتاح با حضور رییس جمهور اعلام کرد و اظهار داشت: این طرح با استفاده از ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید به مرحله ی اجراء درآمده که توانسته برای ۱۸۷نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.

استاندار گیلان افزود: در این طرح که با استقبال فراوان مردم روستا مواجه شد روستاییان به تولید صنایع و محصولاتی که متولی عرضه آن خودشان هستند و با طبیعت منطقه نیز سازگار است اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: روستاییان ضمن ایجاد اشتغال، در رونق گردشگری حلال و جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار تأثیرگذار هستند.

نجفی گفت: در روستای دهنه سر شیجان خمام با حمایت صندوق کارآفرینی امید و میراث فرهنگی و دستگاه های مختلف  در بخش های گردشگری طرح های اقامتگاه بوم گردی، تالاب گردی، سایت پرنده نگاری، صنایع دستی، رستوران و غذاهای محلی، سایت سوارکاری، سایت بازی تراپ و پینت بال، سایت اطلاعات گردشگری و در بخش کشاورزی پرورش مرغ بومی، استخر مصنوعی و پرورش ماهی و توسعه بانک نشاء برای ریشه کنی بیکاری به اجراء درآمده است.

استاندار گیلان افزود: ۳۷۶ طرح آی.تی.سی در قالب یک طرح و با ۱۱۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری فردا با حضور رییس جمهور در گیلان افتتاح خواهد شد.

وی افرود: در این سفر  تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهور و حدود ۵ تا ۶ وزیر دکتر روحانی را همراهی می کنند.

استاندار گیلان افزود:  این پروژه‌ها یا  بصورت حضوری توسط ریاست محترم جمهوری و یا به دلیل تعدد طرح ها به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور ایشان و حضور وزرا در محل پروژ ها به بهره‌برداری می‌رسد.

Share