حاجی‌بابایی در رشت اظهار کرد:

تولید داخلی در حال تعطیل شدن است|برای مبارزه با بی‌عدالتی به هیچ‌کس رحم نمی‌کنیم

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: هیچ‌گونه حریمی برای دریافت حقوق نجومی در کشور وجود ندارد و عده‌ای یاد گرفتند و می‌گویند حقوق نجومی حق آنها بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حاجی بابایی عصر امروز در همایش گفتمان انقلاب اسلامی در رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب دینی، فرهنگی و انسانی است.

وی انقلاب اسلامی را برای احیای فرهنگ دینی و رشد در مسایل مختلف انسانی دانست و افزود: انقلاب ما براساس اهدافی که برای آن مشخص شده در سطح دنیا به عنوان قدرت فکری مطرح بوده و اکنون یکی از دو قطب فکری در جهان است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران اردوگاه تفکر اهل بیتی را در دنیا مطرح کرده که در مقابل آن آمریکا است، ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی با حرکت مردمی موفق شده در منطقه و اروپا و آمریکا به عنوان یک قدرت مطرح باشد.

وی ادامه داد: مکتب ما عاشوراست، آیا در دنیا مردمی با شرف‌تر و انقلابی‌تر از ملت ایران پیدا می‌شود، اما در حوزه عمل و مدیریت مشکل داریم و باید در مقابل آن ایستادگی کنیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه وارد صحنه‌ای شدیم که بزرگ‌ترین کارها را انجام دهیم، گفت: اگر فردی بخواهد بازنشسته شود پس از ۳۰ سال ۶۰ میلیون تومان پاداش می‌گیرد اما افرادی هستند که ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه حریمی برای دریافت حقوق نجومی در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: عده‌ای یاد گرفتند و می‌گویند حقوق نجومی حق آنها بوده و مبارزه با این امر کاری سخت و مشکل است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: سال ۹۱ مجموع درآمد دولت ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بود و در سال ۹۵ درآمد دولت به ۲۸۲ هزار میلیارد تومان رسید و طی این سال‌ها در مجموع ۸۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد دولت بوده و این رقم به غیر از هدفمندی یارانه‌ها است.

برای مبارزه با بی‌عدالتی به هیچ‌کس رحم نمی‌کنیم/ ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه، ۸ هزار تومان شده است

وی با بیان اینکه مبارزه با بی‌عدالتی را دنبال می‌کنیم و به هیچ‌کس رحم نمی‌کنیم حتی اگر هم‌گروهی ما باشد، خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال ۹۵ مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه کشور اضافه و تورم از بهمن ماه سال گذشته تا کنون به ۱۱.۳ درصد افزایش پیدا کرده و تا روز انتخابات به ۱۲.۱ درصد افزایش پیدا می‌کند.

حاجی‌بابایی با تصریح بر اینکه نرخ تورم دو رقمی شده است، یادآور شد: مشکل منابع و کمبود پول نداریم بلکه مشکل مدیریت و ایثار داریم و اگر دولت نرخ بیکاری را کاهش می‌داد از او حمایت می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی صراحت دارد که تمام درآمد دولت باید به خزانه واریز و در قالب بودجه برداشت شود، بیان کرد: ۴۵ هزار تومان یارانه به نرخ امروز هشت هزار تومان ارزش دارد و قرار بود ۳۰ درصد یارانه‌ها را به تولیدکنندگان پرداخت کنند اما این امر تحقق پیدا نکرده و بزرگ‌ترین مصیبت کشور، مصیبت اشتغال است.

نرخ بیکاری ۱۲.۶ درصد است/ تولید داخلی کشور در حال تعطیل شدن است

 عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور اعلام کرد امسال ۷۰۰ هزار شغل باید ایجاد کنیم اما این امر نیمی از برنامه محسوب می‌شود و نرخ بیکاری ۱۲.۶ درصد است و سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیون شغل باید ایجاد کنیم تا مشکل جامعه برطرف شود.

وی ناکارآمدی بین مدیران را بزرگ‌ترین مشکل امروز در کشور دانست و تصریح کرد: کسی که فرمانده لشکر می‌شود باید فرماندهی بلد باشد نه اینکه مشاوران مختلف برای خود انتخاب کند‌، بزرگ‌ترین عملیات انسانی را می‌خواهیم در جامعه آغاز کنیم و امروز دشمن می‌خواهد از طریق ناکارآمدی جامعه را ناامید کند‌.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه تولید داخلی کشور در حال تعطیل شدن است، خاطرنشان کرد: مشکل ۶۰ درصد واحدها نبود نقدینگی بوده و ۴۵ درصد نقدینگی کشور منجمد است و آثار تورمی خود را ایجاد کرده اما کارآیی ندارد.

وی افزود: بزرگ ترین مشکل در کشور این است کسی که وزیر می‌شود تمام خانواده او وزیر می‌شوند و حاضر نیستند کنار بروند، حقوق‌های نجومی تنها توسط دولتی‌ها نیست بلکه قاتونی که در مجلس تصویب شده تاثیرگذار است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به تشکیل این جبهه اشاره کرد و گفت: جمنا برای این به وجود آمد که تمام نیروهای انقلابی دور هم جمع شوند و مردم به هر فردی رأی دادند همه باید پشت او باشند و نباید اختلاف ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران در مواقع حساس تصمیم مهم گرفتند، یادآور شد: مردم تشخیص می‌دهند و انتخاب می‌کنند و تنها امری که حرف نخست را می‌زند رأی مردم است.

Share