زاهدی در رشت:

توان رئیس جمهور شدن را دارم | دولت و اقتصاد شیشه‌ای تشکیل می‌دهم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کشور دچار بحران اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدمهدی زاهدی در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران و جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان در رشت با اشاره به وضعیت بد اقتصادی در جامعه اظهار کرد: کشور دچار بحران اقتصادی و فرهنگی است و سند فرهنگی هنوز اجرایی نشده است.

وی، ساماندهی سند مهندسی فرهنگی را ضرورت کشور دانست و تصریح کرد: سند مهندسی فرهنگی اساس فرهنگی کشور است و سند تحول بنیادین باید اجرایی شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل با دنیا باید در سایه اقتدار باشد، گفت: اقتدار علمی کشور باید ایجاد شود و سخن ما در عرصه بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل ۵۱ طرح ملی کشور مطرح شد، ادامه داد: در این دولت حتی یکی از این طرح‌ها به ثمر نرسید زیرا بودجه‌ای برای آن گذاشته نشده است.

زاهدی به حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: اگر این مسؤولیت نصیب بنده شود قول می‌دهم دولت و اقتصاد شیشه‌ای راه بیندازم که به معنای شفافیت در امور اقتصادی کشور باشد و موجب می‌شود بی‌عدالتی و رانت‌خواری از بین برود و درآمدهای نجومی اتفاق نیفتد و کارها سهل و آسان باشد.

وی دوره ریاست جمهوری روحانی را یک‌دوره‌ای خواند و بیان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد روحانی نخستین رئیس جمهور یک دوره‌ای خواهد بود، در وزارت بهداشت انتقاد داریم و کشور نمی‌تواند اینگونه در وزارت بهداشت هزینه کند و اولویت نخست باید پیشگیری و درمان باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آمایش سرزمین را مهم دانست و افزود: اگر بنده توفیق خدمت به مردم ایران را داشتم قول می‌دهم در مدت یک سال آمایش سرزمین را انجام دهم و امکان ندارد بدون این آمایش کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: توان رئیس جمهور شدن را دارم و آرزوی بنده خدمت به مردم است و باید دولت انقلابی تشکیل دهیم و از همه توان خود استفاده کنیم و اقتدار علمی در کنار مدیریت انقلابی باشد.

زاهدی با تصریح بر اینکه باید دامنه جبهه نیروهای مردمی وسیع‌تر شود، خاطرنشان کرد: در جمع خود هر کس که دل به رهبری و گفتمان انقلاب دارد را بیاوریم و جریانی تعریف شود که بتواند در مناظرات به خوبی ظاهر شود.

وی انتخابات را مانند شطرنج دانست و یادآور شد: جبهه مرکزی باید مدیریت کند و در این دوره همه با خرد جمعی، عقلانیت و صداقت به جلو برود به‌ویژه اینکه کاندیداها منیت را کنار بگذارند.

Share