در گردهمایی هیات‌های نظارت شهرستان‌های غرب گیلان در انزلی عنوان شد

تنها مرجع تایید و ردصلاحیت مراجع چهارگانه است | مردم و مسئولان مراقب فتنه گران باشند

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات استان گیلان تصریح کرد: ملاک عمل و تنها مرجع تایید و رد صلاحیت های افراد را مراجع چهارگانه تعیین شده، قرار دهند و از دخالت و اظهار نظر سلیقه ای افراد در امور نظارت جدا خودداری نمایند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گردهمایی هیات‌های نظارت شهرستان‌های غرب گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری بندرانزلی برگزار شد.

میرشمس مومنی زاده فرماندار انزلی در این نشست با بیان اینکه برگزاری انتخابات از افتخارات مردم و نظام جمهوری اسلامی است اظهار کرد: برگزاری انتخابات نشان دهنده ماهیت اداره مردمی کشور است و نشان میدهد که مردم سهم بسیار تعیین کننده ای در اداره کشور دارند.

وی افزود: بر همین اساس در طول ۳۷ سال گذشته، تحت تمام شرایط سخت سیاسی و اجتماعی ملی و بین المللی، حتی یک روز هم انتخابات به تاخبر نیافتاده و در کمال صحت و سلامت و قانون مندی و قانون مداری برگزار شده است.

فرماندار انزلی اظهار کرد: امیدوارم امسال نیز در آستانه دو انتخابات پیش رو بتوانیم با حضور همه مردم همیشه در صحنه، شاهد انتخاباتی باشکوه باشیم تا برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی رقم بخورد.

مردم و مسئولان مراقب فتنه گران باشند

حسن خسته بند نماینده مردم انزلی نیز در این جلسه اظهار کرد: هدف همه ما تحقق آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری و توجه به مر قانون و حفظ حقوق آحاد جامعه در برگزاری انتخابات است.

وی افزود: از مردم و مسوولین می‌خواهم مراقب فتنه گران و کسانی که قصد لطمه زدن به نظام و انقلاب را در سر دارند باشند اما به بهانه فتنه نیز نباید دست به تسویه حساب های شخصی و سلیقه ای زد.

لزوم رعایت عدل و انصاف

منوچهر جمالی عضو هیات عالی نظارت استان در ادامه نشست گفت: از فرماندار انزلی و همه اعضای هیات های نظارت شهرستان ها که تاکنون به نحو مطلوب نسبت به انجام وظایف محوله اقدام نموده اند تقدیر می کنم.

وی افزود: امیدواریم سالی که با نام حضرت زهرا سلام الله علیها شروع شده است، سالی همراه با شادابی و موفقیت برای همه و نظام مقدس انقلاب باشد.

جمالی گفت: پذیرش کارهای سخت بسیار مهم است در مقاطعی که نیاز است افرادی که احساس مسوولیت می نمایند و آن را می پذیرند، انجام امور پذیرفته شده را به نحو مطلوب و قانونمند با حفظ اصول اخلاقی، رعایت عدل و انصاف و شخصیت و آبروی کسانی که با هدف خدمت به مردم در صحنه حضور پیدا نموده اند، به سرانجام برسانند.

تنها مرجع تایید و رد صلاحیت های افراد مراجع چهارگانه است

سید کاظم دلخوش، رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات استان گیلان نیز در این نشست گفت: رای مردم در صندوق ها نسبت به حضور مردمی در سایر صحنه ها بسیار مهم تر است و اگر بنا باشد که به دنیا حضورمان را ثابت نماییم برگه های آرای ملت بهترین سند می باشد.

وی افزود: هیات نظارت آمادگی کامل دارد تا به منظور حفظ حقوق شرکت کنندگان در انتخابات شوراها، در هر زمان نسبت به ابهامات و مسائل بوجود آمده در هیات های نظارت، پاسخگو باشد.

دلخوش گفت: پیش بردن برنامه ها بر اساس زمان بندی های انجام شده بسیار مهم است تا بتوان با رعایت این موضوع هم حقی از کسی ضایع نشود و هم ما بتوانیم به وظایف اصولی و قانونی خود اقدام کنیم.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات استان گیلان تصریح کرد: ملاک عمل و تنها مرجع تایید و رد صلاحیت های افراد را مراجع چهارگانه تعیین شده، قرار دهند و از دخالت و اظهار نظر سلیقه ای افراد در امور نظارت جدا خودداری نمایند.

گفتنی است در این نشست درزی دبیر و سخنگوی هیات نظارت نیز توضیحاتی برای هیات‌های نظارت شهرستان‌ها ارائه کرد.

Share