رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خبرداد

تشکیل هیات های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در گیلان

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: هیات های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مهلت مقرر تعیین شده در قانون در گیلان تشکیل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،محمد احمدی پور ظهر امروز گفت: با دستور شروع انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزیر محترم کشور در روز سه شنبه بیست و دوم فرودین ،فرمانداری های استان موظف بودند در مدت سه روز نسبت به تشکیل هیات های اجرایی اقدام کنند که این هیات ها دیروز با انتخاب معتمدان محلی در ۴۳ حوزه انتخابیه تشکیل شد.

احمدی پور روسای دادگستری و ثبت احوال و دادستان هر شهر و یا نمایندگان تام الاختیار آنان را از اعضای اداری هیات های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد و گفت: فرمانداران و بخشداران نیز عضو اداری و رئیس هیات های اجرایی هستند.

وی در خصوص نحوه انتخاب معتمدین محلی نیز گفت: ۳۰ معتمد تایید شده توسط هیات های نظارت با تشکیل جلسه در فرمانداری ها و بخشداری ها با رای مخفی از بین خود ۹نفر را به عنوان عضو اصلی و ۵ نفر را به عنوان عضو علی البدل هیئت اجرایی برگزیدند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان تعیین محل شعبات – تعیین اعضای شعب و فراهم نمودن ملزومات اجرای انتخابات را از مهمترین وظایف هیات اجرایی برشمرد

Share