استاندار گیلان در دیدار با رییس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد:

تسهیل شرایط استاندارد سازی کالاهای صادراتی به روسیه لازم است

استاندار گیلان گفت: برای افزایش میزان صادرات از ایران به روسیه نیازمند هماهنگی‌های لازم در زمینه تسهیل شرایط استانداردسازی کالاها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمد علی نجفی در دیدار با رییس سازمان ملی استاندارد، اجرای استاندارهای ملی را به نفع تمام مردم و اقتصاد کشور دانست و افزود: اجرای استاندارد، افزایش صادرات  و درآمد ملی، تامین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت ویژه استاندارد در سلامت مردم  این مهم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

نجفی با اشاره به نقش استاندارد سازی محصولات در افزایش صادرات به کشور روسیه اظهار داشت: باید با فراهم کردن  شرایط لازم زمینه ارتقاء بیشتر محصولات صادراتی به بازار روسیه را فراهم کنیم.

وی افزود: روسیه یکی از بازارهای مهم  گیلان است اما استانداردهای این کشور ویژگی های خاصی دارد که باید تلاش کنیم تا صادرکنندگان و بخش خصوصی بیشتر با آن آشنا شوند.

استاندار گیلان گفت: برای افزایش میزان صادرات از ایران به روسیه نیازمند هماهنگی‌های لازم در زمینه تسهیل شرایط استانداردسازی کالاها است.

رییس سازمان ملی استاندارد در این دیدار با اشاره به نقش سازمان استاندارد در ارتقاء کیفیت محصولات اظهار داشت: استاندارد از مبانی اصلی برنامه ریزی کشورها به شمار می رود.

نیره پیروز بخت گفت: برای استاندارد سازی کالاهای صادراتی به روسیه اقدامات مختلفی انجام شده است و سازمان ملی استاندارد در سفر آتی رئیس جمهوری به این کشور در این خصوص با مقامات ذیربط رایزنی ها را ادامه خواهد داد.

 وی همچنین از طراحی علامت استاندارد حلال خبر داد و گفت این علامت به زودی در میان کشور های منطقه کاربردی میشود.

Share