امام جمعه رشت؛

بیکاری جوانان درد بزرگ جامعه است | تولید و اشتغال تنها راه نجات کشور از بیکاری است

امام جمعه رشت با بیان اینکه کسی که کار نکند و بار زندگی خود را به دوش دیگران بیندازد اسلام او را سربار جامعه می‌داند گفت: بیکاری جوانان درد بزرگ جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نخستین نماز جمعه سال ۹۶ با تبریک سال جدید اظهار کرد: سال جدید مقارن با میلاد حضرت فاطمه(س) است و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و فال نیک در اسلام مشروع شناخته شد اما فال بد مشروع شناخته نشده و فال نیک به معنای برداشت خوب از صحنه‌ای بوده که پیش آمده است.

وی با بیان اینکه تقارن میلاد حضرت فاطمه ( س) با عید سال ۹۶ پر خیر و برکت است، افزود: فال نیک انسان را امیدوار به زندگی می‌کند اما به معنای آن نیست که به طور قطع اینگونه می‌شود و اسلام فال بد زدن را امری خرافی می‌داند و امیدواریم امسال خیر کثیر برای همه ما باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه انسان باید زندگی خود را در شبانه‌روز به چهار قسمت تقسیم کند، افزود: یک قسمت آن باید به عبادت خداوند بپردازد و دین و توجه به الله و بندگی برای او به منزله قطب‌نما است که انسان را همواره به طرف هدف هدایت می‌کند‌ و اقامه نماز در پنج وقت طی شبانه‌روز به دلیل توجه به خداوند است.

وی با تصریح بر اینکه یک قسمت از وقت انسان در شبانه‌روز باید صرف زندگی شود، گفت: انسان موجودی اجتماعی است و نمی‌تواند از جامعه دور باشد و کسی که کار نکند و بار زندگی خود را به دوش دیگران بیندازد، اسلام او را سربار جامعه می‌داند و عبادت به تنهایی این افراد فایده‌ای ندارد اما فردی که تلاش می‌کند در دنیا عزیز است و در آخرت با پیامبر(ص) و اولیای الهی محشور می‌شود.

قربانی ادامه داد: امروز دنیا به طرف لذت‌های حرام کشانده شده و برخی فکر می‌کنند هر چه از غرب می‌آید مفید است و تقوا و حیای اسلامی باید در جامعه رعایت شود.

وی به وضعیت بدحجابی به‌ویژه در ایام نوروز در گیلان اشاره کرد و افزود: فیلمی را برای بنده آوردند که خانم‌ها روسری را برداشته بودند مانند این بود که در پاریس هستند، حرام و حلال باید در جامعه رعایت شود.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان اینکه خانواده در دنیای غرب از هم پاشیده است، بیان کرد: با رعایت عفاف و حجاب می‌توانیم کانون خانواده را حفظ کنیم.

وی به نامگذاری امسال اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی امسال را اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و اگر می خواهیم انسجام داشته باشیم باید بر تولید و اشتغال تمرکز کنیم که تنها راه نجات کشور از بیکاری است.

قربانی بیکاری جوانان را درد جامعه دانست و تصریح کرد: این امر به معنای آن نیست که تمام افراد باید کارمند دولت شوند بلکه ۶۰ درصد از واحدهای راکد باید فعال شود و با تولید و اشتغال نسل امروز را به زندگی هدایت کنیم و رئیس جمهور با ارسال نامه به مقام معظم رهبری در راستای تولید و اشتغال آمادگی خود را اعلام کرد.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات در کشور اظهار کرد:  باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که در راستای منویات مقام معظم رهبری بدون زاویه باشد و در مسیر ولایت فقیه حرکت کند.

امام جمعه رشت مردم‌سالاری دینی را از ویژگی جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم کسانی که می‌خواهند به مردم خدمت کنند و برنامه‌های مفید برای شهر و روستا داشته باشند در انتخابات شوراها نام‌نویسی کنند.

وی به حادثه تروریستی در انگلیس اشاره کرد و یادآور شد: یکی از داعشی‌ها به مجلس این کشور حمله کرد و پنج نفر کشته و ۴۰ نفر مجروح شدند.

قربانی متذکر شد: روزی که داعش به سوریه حمله کرد بشار اسد به اروپا هشدار داد که به آنها نیز حمله می‌کند و اکنون فرانسه و آلمان و کشورهای دیگر اروپایی در ترس حمله داعش بسر می‌برند.

Share