رئیس اداره امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی گیلان

بیشترین جمعیت عشایر گیلان متعلق به شهرستان تالش است

هادی زاده از سکونت جمعیت عشایری گیلان در ۱۲شهرستان گیلان خبر داد و افزود: بیشترین جمعیت عشایر در تالش با ۹ هزار و ۶۰۰ نفر و کمترین متعلق به شهرستان صومعه سرا است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرامرز هادی زاده در حاشیه کارگروه امور عشایری شهرستان تالش در گفتگو با دیارمیرزا گفت: معرفی وظایف، برنامه های این سازمان و ساماندهی مراتع در این جلسه مطرح شد.

وی ثبت ۱۵ ایل راه اصلی و تهیه آرد عشایری را از جمله اولویتهای این سازمان ذکر کردو افزود: هزار تن آرد مصرفی عشایری با مساعدت استاندار گیلان در ۴ماهه پایانی سال گذشته تهیه و در ۱۲شهرستان این استان توزیع شد.

رئیس اداره امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین از اختصاص ۶۶۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با بهره ۴درصد در سال ۹۵ سخن گفت که به افراد دارای پروانه بهره برداری اختصاص یافت و در ادامه از اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان دیگر خبر داد.

هادی زاده ترمیم راههای شهرستانهای عشایری را با کمک فرمانداران استان خواستار شد و با بیان تولید انواع محصولات توسط جمعیت عشایری گیلان تصریح کرد: ترسیم هدف برای این جمعیت حایز اهمیت است تا بتوانند تولیدات خود را به فروش برسانند که در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمار عشایر منطقه براساس آمارگیری سال ۱۳۸۷ است که کمتر از میزان آمار جمعیتی است که امروز از این سازمان خدمات دریافت می کنند که در آمارگیری سال ۹۷ اصلاح خواهد شد تا تمام افراد مشمول تعریف عشایر ثبت شوند.

رئیس اداره امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی گیلان از سکونت جمعیت عشایری گیلان در ۱۲شهرستان گیلان خبر داد و افزود: بیشترین جمعیت عشایر در تالش با ۹ هزار و ۶۰۰ نفر و کمترین متعلق به شهرستان صومعه سرا است.

هادی زاده عشایر این استان را شامل قومیتهای تالش و گالش بیان کرد که در کوهستانهای غرب و شرق سفیدرود استقرار دارند.

Share