فاطمه شیرزاد با حضور در تحریریه دیارمیرزا

به صورت مستقل انقلابی وارد انتخابات می‌شوم

شیرزاد گفت: اهل معامله نبودم و تصمیم هایی که گرفته ام همیشه منافع شهر و مردم را در نظر داشتم و امیدوارم مردم نیز ما را حلال کنند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت با حضور در تحریریه دیارمیرزا از تلاش های این سایت خبری در عرصه اطلاع رسانی تقدیر کرد.

قدردانی از عملکرد بی‌طرفانه و انتقادات سازنده دیارمیرزا

سخنگوی شورای شهر رشت با قدردانی از عملکرد  دیارمیرزا گفت: این رسانه همواره نشان داده که بدون جناح گیری سعی بر این داشته است که شفاف و در پی بیان مشکلات مردم و انتقادهای سازنده باشد و بنده واقعا به این تلاش ارج می‌گذارم و بحق قابل تقدیر است. از جانب مردم از این اطلاع رسانی دقیق قددرانی می کنم. بسیاری از مرذم از کسبه و بازاریان گرفته تا قشر دانشگاهی اخبار را از منابع موثق خود تهیه می کنند و دیارمیرزا نیز نشان داده که بی‌طرفانه همه ابعاد خبری را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. بداخلاقی در این رسانه وجود نداشته و انتقاد منصفانه نیز همواره در راس کار شما بوده و امیدوارم همه مسئولان برای پاسخگویی و گزارش دهی به مردم نیز پاسخگو باشند.

ایجاد شور و نشاط سیاسی با برگزاری انتخابات

شیرزاد با بیان اینکه هم اکنون مهمترین مشکل جوانان ما ازدواج و اشتغال است، یادآور شد: همه مسوولین و کسانی که وظیفه خدمت کردن به این مردم را برعهده گرفتند با اقدام و عمل مناسب در پی برطرف کردن این مشکل باشند.

عضو شورای شهر رشت از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی را محرومیت زدایی و توسعه کشور دانست و افزود: ۳۷ ساله از عمر پربرکت انقلاب با هدایت امام راحل و رهبر انقلاب مسوولین گذشته و باید مسئولان همت بیشتری کنند چون زیر ساخت ها در کشور آماده است و در سال جدید امیدوارم شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم و شادابی کشور در هر اموری بیشتر شود و ناامیدی مردم کاهش یابد.

شیرزاد در ادامه با محکوم کردن حمله آمریکا به سوریه گفت: این حملات بسیار ناجوانمردانه صورت گرفته است و بسیاری از زنان و کودکان بیگناه به شهادت رسیدند. همه ما باید بدانیم امنیتی که امروز در کشور داریم مدیون جوانان مدافعان حرم هستیم که بی ادعا برای حفظ اسلام و خاک و ناموس کشورشان از جان خود گذشتند و به حق قابل احترام هستند. ایران اسلامی هموار قدرتمند بوده و هراس دشمن نیز از همین قدرت است.

وی با تبریک ولادت حضرت علی (ع)، روز پدر را نیز تبریک گفت و با تبریک ویژه این روز به فرزندان شهدا که راه پدران آسمانی خود را ادامه می دهند ابراز امیدواری کرد که همگان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کوشا باشند.

این عضو شورا با تاکید بر خدمتگذاری به خانواده شهدا افزود: مسئولینی که به میزها تکیه می‎زنند باید حواسشان جمع باشد که این مسئولیت‌ها به برکت شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم ایجاد شده است.

وی با اشاره به انتخابات پیشرو گفت: در سال ۹۶ با توجه به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری یک شادابی سیاسی کشور را فرا گرفته است و امیدواریم مردم بار دیگر با انتخاب‌های شایسته خود افراد با درایتی را وارد پارلمان محلی کنند و هم در حوزه ریاست جمهوری با شعور سیاسی که همیشه داشته‎اند یک انتخاب شایسته صورت گیرد تا مسیر توسعه کشور همچنان ادامه داشته باشد و رهاورد‎های مناسبی نیز برای استان ما بهمراه بیاورد و قولهای مسئولین و اعضای شورا نیز اجرایی گردد. امیدوارم زنان، مردان، ورزشکاران و جوانان ما در همه عرصه ها موفق باشند.

شورا جایگاه سیاسی نیست

شیرزاد با بیان اینکه شورا جایگاه سیاسی نیست، متذکر شد: خوشبختانه برخلاف تفکرات سیاسی که در دوره چهارم شورا وجود داشت اما تمام تلاش خودمان را برای پیشبرد شهر بکار بردیم. بنده در دوره قبل به صورت مستقل وارد مدیریت شهری شدم. جدا از مباحث سیاسی و جناحی در این دوره کار کردیم زیرا کسی که وارد پارلمان شهری میشود باید کار بی‌منت برای مردم انجام دهد.

وی با بیان اینکه جناح‎بندی‎ها در تصمیم گیریهای سبب آسیب رسانده به شهر می شود افزود: امیدوارم کسانی وارد پارلمان شهری شوند که با مردم صادق باشند و خدمت خالصانه در پیش گیرند و اعتقاد به کار شورایی داشته باشند.

این عضو شورا با اشاره به تغییر و تحولات صورت گرفته در سطح کشور، افزود: گیلان بسیار مظلوم واقع شده است و در حوزه زیست محیطی، حمل و نقل شهری و سلامت مردم می‌بایست نمایندگان استان بیشتر به آن توجه داشته باشند.

احیای رودخانه‎های رشت به تنهایی ممکن نیست

نائب رئیس گمیسیون محیط زیست شورا به رودخانه‎های شهر رشت نیز اشاره کرد و گفت: احیای این دو رودخانه همیشه به عنوان یک شعار انتخاباتی در دستور کار هر نماینده ای چه مجلس و چه شورا قرار می‎گیرد ولی بنده در این چهار سال به این نتیجه رسیدم که شورا و شهرداری به تنهایی نمی‌توانتد این مشکل را حل کنند. برای حل مشکل دو روخانه تمام دستگاههای نظیر آب و فاضلاب، آب منطقه ای، محیط زیست، استانداری، و نمایندگان مجلس باید در کنار شورا و شهرداری قرار بگیرند تا بتوانیم از اعتبارات ملی استفاده کنیم.

شیرزاد بر لزوم اجرایی شدن مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و افزود: مدیریت یکپارچه شهری موضوع بسیار مهمی است اما هنوز این طرح در مجلس به تصویب نرسیده است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. اگرجه همه در حال تلاش هستند اما امیدوارم اعتبار ملی برای رودخانه ها و لندفیل سراوان تخصیص یابد تا بتوانیم آرامش و آسایش مردم را فراهم کنیم. باید به عنوان نماینده مردم مطالبات آنها را در راس کار قرار دهیم تا رضایت آنها فراهم شود.

اعضای شورا نگاه توسعه گرایانه داشته باشند

سخنگوی شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه نگاه توسعه گرایانه در رشت با حضور یا عدم حضور بنده می‎بایست در نمایندگان آینده وجود داشته باشد، متذکر شد: زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده و در حوزه سرمایه گذاری دفتر سرمایه‎گذاری شهرداری اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و بنده این در در طی دوسالی که به عنوان نماینده شورا در شورای سرمایه گذاری بودم این موضوع را کاملا لمس کردم و می بایست به دنبال جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی نیز باشیم.

وی به مذاکرات صورت گرفته اخیر هیات تجاری چینی با شهردار رشت درباره تراموا اشاره کرد و گفت: به زودی سفیر گرجستان به همراه هیات بلندپایه به رشت سفر خواهند کرد و اینگونه نشست ها را مهم ارزیابی می کنم و در نشست های گذشته نیز حضور داشتم.

عملکرد موفق کارگروه اقشار آسیب پذیر

شیرزاد به تشکیل کارگروه اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و افزود: در دوره سوم شورا بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی کارگران حجمی فضای سبز و رفت و روب به بخش خصوصی سپرده شدند. این اقدام خیلی از حق و حقوق این قشر را تضعیف کرد و باید در این مورد نظارت بیشتری شود. پیمانکارانی که در این زمینه ورود می‌کنند باید اعتقاد کاری و فنی داشته باشند تا به نیروی انسانی آسیب نرسد. این کارگروه در راستای امنیت شغلی کارگران بیش از ۴۰ جلسه برکزار کرد که خروجی آن برگزاری سه همایش تجلیل و تقدیر از پاکبانان بوده است که با حضور مسئولان عالی رتبه در راستای افزایش منزلت اجتماعی، توجه به سلامت وتوجه به حوزه کاری پاکبانان برگزار شد.

وی به مجروح شدن تعدادی از کارگران شهرداری طی سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش بر این بوده که حقوق این عزیزان احقاق حق شود. نقص عضوی سال گذشته در منطقه ۵ رخ داد که خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته در بخش حقوقی و کمک مالی شهرداری نصب پای مصنوعی پاکبان انجام شد و ۲۰ میلیون تومان هزینه پاکبان پرداخت شده و امیدوارم در حوزه اشتغال این پاکبان عزیز اقدامات خوبی صورت بگیرد. متاسفانه شاهد تصادف یک پاکبان دیگر در اواخر سال بودیم که منجر به فوت او شد و البته کارهای حقوقی در حال پیگیری است.

امتیاز ایثارگری و سختی کار آتش‌نشان‎ها پیگیری شود

شیرزاد در ادامه با اشاره به حادثه تلخ پلاسکو گفت: این حادثه دردناک بود. امتیاز ایثارگری، امنیت شغلی و سختی کار آتش نشان‎ها باید توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود و بسیار خرسند خواهم بود که این کار توسط نمایندگان گیلانی در مجلس پیگیری شود. مجموع نمایندگان گیلان با تجربه و قوی و هستند و انشاالله در حوزه سلامت نیز تلاش کنند.

به کار میدانی اعتقاد دارم

این عضو شورا با اشاره به سوابق خود در عرصه رسانه اظهار کرد: به کارهای پشت میز اعتقادی ندارم و باید از نزدیک مشکلات مردم را لمس کنیم تا راخت تر تصمیم گیری کنیم و همواره سعی کرده ام حضور میدانی داشته باشم و در این راه آقای قناد به عنوان مشاور امین همراه بنده بودند و همچنین دعای مادر شهیدان نهی قناد نیز پشت سر بنده بود. وقتی مردم به ما مراجعه می کنند دوست داریم در حد توان مشکلاتشان را حل کنیم و تلاش های لازم را در این مورد انجام دادیم.

عملکرد موفق شورا و شهرداری در افزایش سرانه فضای سبز

وی به افزایش فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در راستا همافزایی مدیران برگزار شد و  در حوزه افزایش سرانه فضای سبز رشت موفق عمل کردیم و گواه این موضوع در سال گذشته ایجاد ۲۵ پارک محله ای بوده که عمده آنها محله های کم برخوردار احداث شده است. در دوره قبل به حاشیه رودخانه ها چندان توجهی نشده بود اما در این دوره با ساماندهی حاشیه رودخانه و ایجاد فضای سبز و احداث پارک سیاست شورا در حوزه ایجاد رفاه بیشتر در حوزه محلات اجرایی شد و احداث بازارچه های محلی نیز در همین راستا صورت گرفت.

به ثبات شهری اعتقاد زیادی دارم

شیرزاد با بیان اینکه شورای چهار رشت هیاهو و سر و صدای زیادی داشت، افزود: به همه همکاران خود احترام می‎گذارم اما باید با نگاه شورایی کار کنیم و جدا شدن از خرد جمعی به مردم و شهر آسیب می‎رساند. در این راه امیدوارم مدیران شهری نیز تلاش بیشتری کنند. بنده به ثبات شهری اعتقاد زیادی دارم و  یکی از اعضای بودم که به شهردار فعلی رشت رای دادم اما احترام متقابل در زمینه مدیران شهری همیشه مورد تاکید بنده بوده است.

وی افزود: اهل معامله نبودم و تصمیم هایی که گرفته ام همیشه منافع شهر و مردم را در نظر داشتم و امیدوارم مردم نیز ما را حلال کنند.

شیرزاد با بیان اینکه شهر رشت نیازمند نگاه مدبرانه برای ۴ سال دیگر است افزود: امیدوارم نگاه هوشمندانه، عقلانیت به همراه با آرامش و توسعه محور در ادامه مسیر توسعه و بالندگی برای شهرم رشت تداوم داشته باشد و با انتخاب درست مردم در ۲۹ اردیبهشت شاهد جهش رشت باشیم.

تاکید بر عقلانیت، آرامش و توسعه 

این عضو شورا در ادامه به ثبت نام خود برای دوره پنجم شوراها اشاره کرد و گفت: اگر بار دیگر به یاری خدا و انتخاب مردم وارد شورا شوم عقلانیت، آرامش و توسعه شهری در راس برنامه‌های کاری خود قرار خواهم داد. زیرا بر این اعتقادم که مهمترین محور برای تحول و توسعه رشت، عقلانیت، آرامش و نگاه توسعه گرایانه است.

وی با بیان اینکه در این دوره نیز به صورت مستقل انقلابی وارد انتخابات شورا خواهد شد، اظهار کرد: متاثر از هیچ جناحی نبوده و در صدد ائتلاف نیستم. اما به غیر از برخی لیست‌های مشکل دار و یا فتنه ۸۸ از هر لیستی که از بنده حمایت کنند استقبال می‌کنم.

Share