مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در حضور رئیس جمهور

بندر کاسپین که می‌بایست ۱۱ سال بعد افتتاح می‎شد امروز افتتاح می شود

مسرور با اشاره به این ۱۸ ماه برای افتتاح بندر کاسپین تلاش شبانه روزی صورت گرفت، گفت: بندری که باید ۱۱ سال بعد افتتاح می شد امروز افتتاح می شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دو پست از اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور افتتاح و عملیات اجرایی احداث اسکله مارینا به عنوان بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و همچنین بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در این منطقه با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی آغاز شد.

رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در این مراسم ضمن خوشامدگویی به رییس جمهور و هیأت همراه، اظهار کرد: دستور رییس جمهوری در سال ۹۴ در خصوص منطقه آزاد انرژی مضاعفی به ما داد تا دو پست اسکله این پروژه بزرگ به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به این ۱۸ ماه برای افتتاح بندر کاسپین تلاش شبانه روزی صورت گرفت، گفت: بندری که باید ۱۱ سال بعد افتتاح می شد امروز افتتاح می شود.

مسرور، عمق آبخور بندر کاسپین را ۱۴ متر دانست و افزود: کشتی های بزرگ می توانند در بندر کاسپین پهلوگیری کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه بندر کاسپین می تواند نسل سوم بنادر باشد، افزود: اهمیت این بندر برای برخی مشخص نشده است اما این بندر هدیه بزرگی است که دولت به مردم گیلان داده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به ساخت بزرگترین مارینای دریای خزر در منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: گردشگری دریایی در دریای شمال عملا تعطیل بوده است اما برای این مارینا ۲۰ میلیارد توسط سازمان و ۲۰ میلیارد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه احداث بزرگترین آکواریوم کشور در منطقه آزاد انزلی سومین پروژه بزرگی است که در دولت تدبیر و امید صورت گرفته افزود: این پروژه از برکات برجام است و به صورت صد در صد توسط سرمایه گذار خارجی ساخته شده است و نقش تاثیرگذاری در جذابیت گردشگری گیلان خواهد داشت.

Share