رییس سازمان مرکز توسعه شهرداری رشت

ایجاد مسیر گردشگری در رشت | بزرگترین پیاده راه جهان در رشت ساخته می‌شود

گنجی با اشاره به پیاده راه رشت، اظهار کرد: قصد ایجاد مسیر گردشگری در رشت هستیم که با اجرای آن بزرگترین پیاده راه جهان در رشت ساخته می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گنجی رییس سازمان مرکز توسعه شهرداری رشت در نشست شوراهای سازمان‌های وابسته به شهرداری، در خصوص برنامه های صورت گرفته شهرداری در زمان حضور محمدعلی ثابت قدم، اظهار کرد: رشت پس از تهران پرتراکم ترین شهر کشور است.

وی ضمن اشاره به اولین های رشت، گفت: با حضور دکتر ثابت قدم مطالعات زیادی در شهر صورت گرفت که طی آن چشم اندازی برای توسعه رشت تا سال ۱۴۰۴ دیده شد.

گنجی سه رویکرد جلب مشارکت های عمومی برای اعتماد سازی، برند سازی و سرمایه گذاری را جهت رسیدن به توسعه معرفی کرد و افزود: در زمینه این سه رویکرد اقدامات مختلفی صورت بپذیرفت که منجر به توسعه پایدار در شهر می شود.

وی با بیان اینکه کمپین های «می رشت» برای معرفی رشت به رشتی ها، «امی رشت» معرفی رشت به مردم ایران و «شیمی رشت»، معرفی رشت به مردم دنیا ایجاد شده است، گفت: بازآفرینی شهری در دستور کار شهرداری رشت قرار دارد.

گنجی تصریح کرد: سه گام فرهنگی (در میدان مرکزی رشت) تاریخی-مذهبی (محله خمیران زاهدان) زیست محیطی و گردشگری(تالاب عینک) را گام های بازآفرینی شهر رشت می باشد.

وی با اشاره به پیاده راه رشت، اظهار کرد: قصد ایجاد مسیر گردشگری در رشت را داریم که با اجرای آن بزرگترین پیاده راه جهان در رشت ساخته می شود.

گنجی به راه اندازی دفاتر تسهیل گری در بافتهای ناکارآمد اشاره کرد و تصریح کرد: این کار جهت جلوگیری از ناکارآمدی این بافت ها است.

وی افزود: در زمان تصدی دکتر ثابت قدم در شهرداری رشت ایستگاه های آتش نشانی از ۶ مورد به ۱۳ ایستگاه افزایش یافت.

رییس سازمان مرکز توسعه شهرداری رشت یکی از راه های رسیدن به شهر پایدار را عضویت در شبکه شهرهای خلاق دانست و افزود: خوشبختانه شهر رشت توانست در زمینه شهر خلاق خوراک شناسی ورود کند و شهر خلاق شود.

 

Share