علیزاده خبر داد:

برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان در رشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان در روزهای ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  رضا علیزاده با اشاره به تاخیر صورت گرفته در زمان برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی اظهار داشت: این تغییر زمانی بدلیل اوضاع نامناسب جوی در زمستان گذشته و همزمانی با تعطیلات نوروزی صورت گرفته است.

وی گفت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در روزهای ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می گردد.

این مسئول ضمن دعوت از عموم پژوهشگران و دانشجویان برای ارائه مقالات تخصصی، ابراز امیدواری نمود تا کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان به اقدامی موثر در تاریخ پژوهشی معماری و شهرسازی کشور بیانجامد.

علیزاده بر حفاظت از میراث فرهنگی و همچنین فرهنگسازی آن از دوران دانش آموزی، بر تلاش برای حفاظت از ارزش های کالبدی، معنایی و کارکردی این میراث ارزشمند تاکید کرد و آن را وظیفه ای همگانی دانست.

وی؛ بسترسازی از راه پژوهش، ایجاد بانک اطلاعاتی و ایستگاه تحقیقات در حوزه معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی و نیز تقویت فرهنگ بومی ساخت و ساز زیستگاه های شهری و روستایی را مهم قلمداد کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در تلاش است تا آرشیوی از الگوهای معماری معاصر ایرانی- اسلامی در گیلان را جمع آوری و به ترویج مطالعه و تحقیق در آن حوزه از سوی جوانان و دانشجویان رشته های مرتبط بپردازد.

 
Share