بیانیه رسمی حجت‌الاسلام رئیسی برای ورود به انتخابات

رئیسی آمد | باید قفل رکود،‌ بیکاری و انسداد در کسب و کار را باز کرد

در بیانیه رسمی حجت‌الاسلام رئیسی برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید شد: اکنون با شناخت دقیق از ظرفیت‌های عظیم انسانی و مدیریتی کشور و در پی دعوت‌های پرشمار و محبت‌آمیز علمای گرانقدر، اقشار مختلف مردم و نخبگان و جوانان دلسوز، مسئولیت دینی، ملی و انقلابی خود را حضور در این صحنه یافته‌ام.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، بیانیه رسمی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کانال رسمی وی در فضای مجازی منتشر شد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و سرافراز ایران

در حالی چهارمین دهه عمر نظام اسلامیان سپری می‌شود که با وجود موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امیدوارکننده، همچنان دردهای مزمن ساختاری و سنت‌های نادرست مدیریتی مردم را رنج می‌دهد و دولت را از پاسخگویی به انتظارات مردم و تحقق اهداف قانون اساسی ناتوان ساخته است.

مردم می‌پرسند با وجود این همه منابع سرشار و سرزمین پرنعمت، استعدادهای متراکم انسانی و رهنمودهای روشن رهبر عزیز انقلاب، چرا وضع کشور چنین است و چرا ظرفیت مجموعه‌های داخلی به جای هم‌افزایی برای حل مسائل کشور، صرف خنثی‌سازی یکدیگر و رقابت‌های تخریبی می‌شود؟ آیا نمی‌توان قفل رکود و بیکاری و انسداد در کسب و کار و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن را گشود؟!

اینجانب به پشتوانه بیش از دو دهه تجربه مدیریتی در سطح کلان همچنین تعامل و نظارت و ساختارهای مختلف ملی و رویارویی مستقیم با مفاسد و نواقص موجود در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی، نسبت به ریشه‌های مسائل کشور و گرفتاری‌های مردم آگاهی و اشراف یافته‌ام و عمیقاً معتقدم این وضعیت قابل تغییر است و به مدد الهی بازگشت تحرک، نشاط و رونق به زندگی مردم وجود دارد.

ایران اسلامی بن‌بست ندارد و کلید واقعی حل مشکلات حضور و اراده همه ما مردم برای تحول جدی در مدیریت اجرایی کشور است و گام اول در ایجاد این تغییر، تشکیل دولتی توانمند و آگاه است که برای خدمت به مردم و بازگرداندن کرامت به آنان و مبارزه با تبعیض فقر و فساد شب از روز نشناسد.

با آنکه اکنون بیش از یک سال است مأموریت خدمت به مستضعفان و محرومان، زائران و مجاوران آستان قدس رضوی را وجهه همت خود قرار داده و این توفیق عظیم را غیرقابل قیاس با هر مقام مادی و معنوی دیگر می‌دانم، اما ملاحظه رنج‌ها و گلایه‌مندی‌های مردم و دعوت وسیع اقشار مختلف و نخبگان از این خادم خود برای حضور در عرصه انتخابات، راه هر گونه عافیت‌طلبی و ترجیح علایق شخصی را به روی اینجانب بسته است.

اکنون با شناخت دقیق از ظرفیت‌های عظیم انسانی و مدیریتی کشور و در پی دعوت‌های پرشمار و محبت‌آمیز علما گرانقدر، اقشار مختلف مردم و نخبگان و جوانان دلسوز، مسئولیت دینی، ملی و انقلابی خود را حضور در این صحنه یافته‌ام. هر چند تاکنون و طی سه دهه گذشته هیچ عزمی برای دستیابی به قدرت نداشته‌ام.

این حضور با توکل به خدا و توسل به حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (روحی فداه) از گروه‌بندی‌های سیاسی رایج و صرفاً با تأکید بر رعایت قانون، اخلاق، انصاف، صداقت با مردم و پرهیز از جنجال و سوءاستفاده از مقدسات و بیت‌المال در رقابت انتخاباتی خواهد بود. و معتقدم مردم صاحبان حقیقی سرنوشت کشور و انقلابشان هستند و آنانند که به واسطه فرصت دادن برای خدمت، بر مسئولان منت دارند.

نجات کشور از بحران‌های پیش‌رو و بازگرداندن آسودگی خاطر به مردم، صرفاً با ایجاد تحول در مدیریت اجرایی، بکارگیری مدیران امین و قوی و حرکت آگاهانه بر اساس اهداف برنامه‌ای جامع و همه‌جانبه که انشاءالله آن را در فرصت گفت‌وگوهای پیش‌رو با شما ارائه خواهم داد، ممکن خواهد بود.

ابراز محبت اقشار مختلف مردم گروه‌های مختلف سیاسی و جبهه انقلاب اسلامی به این خادم امام هشتم (ع) نویدبخش امکان ایجاد انسجام و همدلی حداکثری میان تمامی علاقمندان به سرافرازی ایران و دلدادگان به آرمان‌های انقلاب اسلامی امام و شهدا برای تشکیل دولت جدیدی است که وضع کنونی را به نفع مردم و آینده درخشان ایران اسلامی تغییر دهد.

Share