نماینده ولی فقیه در گیلان در نشست با مجمع نمایندگان گیلان؛

باید از ورود آدم‌های بی‌تعهد به راس امور جلوگیری شود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: باید سعی کنیم از ورود آدم های نفوذی، بی تعهد و نان به نرخ روز به شورا جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سفیر سبز، آیت الله زین العابدین قربانی که در اولین مجمع نمایندگان گیلان سال ۹۶ در بیت سخن می گفت، افزود: ولی باید مواظب باشید که ممکن است برای شما عکس هایی بیاورند و مطالبی را بگویند ولی چیزی را که آنها می گویند نباشند، نگذارید آبروی افراد بی جهت برود اما نگذارید افزاد نفوذی در تشکیلات ما دخالت کنند و گرفتاری هایی بوجود بیاورند.

وی ادامه داد: بعضی ها ممکن است برای اینکه خودشان را مومن نشان دهند بدون وضو درنماز های جماعت ما شرکت کنند تا محلی از اعراب پیدا کنند باید مراقب این نوع حرکت ها بود.

امام جمعه رشت گفت: انقلاب مال ما است، هشت هزار شهید فقط در گیلان داریم، این شوخی نیست، آدم های خوب در این راه دادیم و ما مدیون این ها هستیم، نباید بگذاریم خون این ها پایمال شود.

وی با اشاره به مجروحیت نماینده آستانه اشرفیه در جنگ تحمیلی گفت: پدر ایشان امکانات داشتن توانستند ایشان را به بیمارستان خصوصی ببرند و معالجه کنن ولی خیلی ها این امکانات را نداشتند. ما مدیون این نظام هستیم و الآن دنیا منتظر حادثه ای برای ما هستند تا بر ما بخندند. اخلاق را باید به ویژه در انتخابات باید رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه با اهداء یک جلد کتاب خود به نام “اخلاق و تعلیم و تربیت اسلامی از امام علی (ع)” به نمایندگان گفت: این کتاب به زبان انگلیسی ترجمه شده و در حال حاضر در حال ترجمه به عربی است و در دانشگاهها تدریس می شود و در زبان اندونزی هم به زبان مالایی ترجمه شده و بدون انکه مرا ببینند و بشناسند برای من لو تقدیر فرستادند، چون فرموده های ارزشمند امیر المومنین علی (ع) است.

آیت الله قربانی در مورد اهمیت فرمایشان علی (ع) به گفته ابو عبدالله عسکری استاد شیخ مفید و اهل سنت استناد کرد و گفت: این شخص می گوید این کتاب سزاوار است با طلا نوشته شود.

وی ادامه داد: در این کتاب پانزده ویژگی برای رایت اخلاق دوستانه شمرده شده که یکی از آن موارد این است که در جلسات که با هم برخورد می کنید احترام همدیگر را داشته باشید، قلبا همدیگر را دوست داشته باشد، اگر می خواهید دشمنی بکنید یک راه بازگشت برای خود بگذارید، در گفتن حرف ها همه چیز را در همه جا نگویید شیاطین هم هستند حرف ها را یک کلاغ، چهل کلاغ می کنند و آبروی طرف را می برند.

نماینده ولی فقیه گفت: انتخابات می آید و می گذرد ولی ما نباید اسلام خودمان را از دست بدهیم زیرا گاهی با یک کلمه آدم از دایره اسلام خارج می شود.

وی گفت: باید سعی کنیم پیش از همه اخلاق را در جامعه خود پیاده کنیم که انقلاب ما هم برای همین است.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: من از نگاه شما نمایندگان محترم به مسایل استان و جزئیاتی که بر این استان می گذرد تشکر می کنم.

آیت الله قربانی گفت، افزود: ممکن است همیشه روزگار به این کیفیتی که داریم نباشد.

وی ادامه داد: ما با این تعامل تقریبا عقلانی ای که در میان مسئولین استان و با این جمعیت تاثیر گذار و افکار مسئولانه و دینمدارانه در سایه ولایت وجود دارد ما می توانیم مهمترین مشکلات استان را حل نماییم.

نماینده ولی فقیه گفت: در مورد این دو رودخانه گوهر رود و زرینه رود از اوایل انقلاب هر رییس جمهوری، هر مسئولی که به گیلان آمد حرفش را زدیم ولی در این زمان که آقای نوبخت، فرزند این استان در مصدر کار است اگر نتوانیم این را مشکل را حل کنیم واقعا بی عرضه ایم و مردم دیگر حرف ما را گوش نمی کنند.

وی با توجه به گزارش نمایندگان در مورد مالیات ارزش افزوده محصولات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی، آب مطمئن کشاورزی و غیره گفت: با این این نمونه کارها هایی که شما ها انجامش را گزارش کردید شما می توانید خیلی کارها را انجام دهید.

نماینده خبرگان رهبری در گیلان گفت: یک عده افراد دلسوز و دیندار در جامعه با وحدت کلمه فعالند که با کمک آنان خیلی کارها را می توانیم انجام دهیم ولی با کمال تاسف بسیاری از کارها انجام نشد.

وی گفت: ما همیشه نباید منتظر باشیم تا آقا بگوید شعار امسال مان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال است ، ما خودمان باید این برنامه ها را پیاده کنیم. در همه جا نباید از رهبر هزینه کنیم بلکه باید از خودمان مایه بگذاریم و ما می توانیم.

آیت الله قربانی گفت: شما فرمودید در بعضی از استان ها، نمایندگان، استاندار، نماینده ولی فقیه می روند در اتاق وزیر می نشینند و حق شان را می گیرند ، پس می شود حق را گرفت و چرا شما این کار را نکنید؟ من با این پیرمردی و وضعیت مزاجی حاضرم با شما همراه شوم.

وی ادامه داد: همین مسئله سایت نفتی که پیش آمده اگر ما بتوانیم این را در گیلان پیاده کنیم، کل استان ما بهره مند می شوند.

وی در مورد اقدام در مورد ضرورت حل معضلات کشاورزی و آب کشاورزی گفت: واقعا ما در معرض خطریم، اگر همچنان مثل گذشته بر روی سرشاخه های سد سفیدرود که شامل شاهرود و قزل اوزن است بخواهند سد ایجاد کنند دیگر چیزی به ما نمی رسد . باید فکر اساسی کنیم، تلاش می تواند باعث اجرای این امور شود.

وی همچنین گفت: شما ها خودتان را دست کم نگیرید و قدر خود را بدانید، دست خدا با جماعت است، اینکه ما شورا قرار داده ایم، چه برای انجمن ها، چه برای مجلس، چه در امور استانی و شهرستانی برای این است که دست خدا با جماعت است.

آیت الله قربانی در پایان آرزو کرد که وفاق و همدلی بین نمایندگان و نمایندگان و مسئولان بتواند مشکلات و معضلات استان را حل نماید و برای نیل به مقصود اعلام آمادگی کردند جلسات مجمع نمایندگان با ولی فقیه در گیلان مستمر و حتی به خواست برخی نمایندگان به جای سه ماه یک بار به ماهانه تبدیل شود.

در پایان دیدار نمایندگان نماز ظهر و عصر را به امام آیت الله قربانی در بیت اقامه کردند.

Share