رانندگان احتیاط کنند

بارش‌های بهاری و افزایش احتمال ریزش کوه در محور آستارا-اردبیل

بی نیاز گفت: با توجه به بارش های متناوب در این فصل از سال، ریزش کوه در محور آستارا-اردبیل دور از انتظار نیست وشایسته است رانندگان هنگام تردد در این مسیر احتیاط بیشتری کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا گفت: با توجه به بارش های متناوب در این فصل از سال، ریزش کوه در محور آستارا-اردبیل دور از انتظار نیست وشایسته است رانندگان هنگام تردد در این مسیر احتیاط بیشتری کنند.

انور بی نیاز در مصاحبه با خبرنگار دیارمیرزا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد سه مورد ریزش در محور اصلی آستارا-اردبیل در محدوده آقچای بودیم که با حضور به موقع نیروهای راهداری محور مورد نظر پاکسازی شد و خوشبختانه خسارتی در پی نداشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا با اشاره به اینکه بارش باران و سست شدن خاک علت اصلی این ریزش ها بوده است، اضافه کرد: با دیواره سازی در حاشیه جاده، می توان جلوی این ریزش های نابهنگام را به محور اصلی گرفت.

وی اظهار کرد: سه تا چهار نقطه حساس در محور آستارا-آقچای به منظور دیواره سازی تعیین شده است که در روزهای آینده با برآورد اعتبار، نقشه کشی و دیگر بخش های مربوط به پروژه آغاز خواهد شد.

بی نیاز در ادامه با بیان اینکه محور آستارا-اردبیل به علت واقع شدن در مسیر تردد شمال غرب از محورهای شلوغ و پر ترافیک کشور محسوب می شود، گفت: در سال جاری راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا با لکه گیری آسفالت به میزان ۶۰۰ متر مربع، نصب و اصلاح علائم راهنمایی و رانندگی به تعداد ۳۲۰ مورد و رنگ آمیزی سرعت گیرها به میزان ۹۰ متر مربع، قدمی را در جهت ایمن سازی حوزه استحفاظی راهداری آستارا، در محور آستارا-اردبیل و آستارا-تالش برداشته اند.

وی تصریح کرد: ۳۰ راهدار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا با سه دستگاه لودر، دو دستگاه سرویس کار، یک دستگاه بولدوزر و سه دستگاه خودروی سبک مستقر در راهدارخانه بهارستان به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به هم وطنان هستند.

Share