در نشستی منعقد شد:

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور با شهرداری رشت

صبح امروز در نشستی با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت, دکتر صادقی رئیس دانشگاه پیام نور گیلان, فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت, گنجی مدیر نوسازی و تحول اداری ، دکتر عزتی معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور, تفاهم نامه همکاری شهرداری با دانشگاه پیام نور استان گیلان منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر سید محمدعلی ثابت قدم با تاکید بر اهمیت ارتباط شهرداری با مراکز علمی و دانشگاهی اذعان داشت: این ارتباط باید خروجی شایسته و مثمر ثمری داشته باشد تا ضمن بهره مندی ارتباط دو نهاد دانشگاه و شهرداری بتوان از ظرفیت های آنها به خوبی استفاده کرد.

فاطمه قدیمی حرفه ضمن قدردانی از حمایت های دکتر ثابت قدم و اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور در اجرای پروژه های بازآفرینی اظهار داشت: با توجه به اینکه مسیر توسعه بازآفرینی شهرداری رشت در فاز جدیدی قرار دارد و همچنین با توجه به نگاه ویژه شهردار در بهره مندی از ظرفیت های دانشگاهی ،  رویکرد  بهره مندی از ظرفیت های دانشگاهی بعد از افتتاح دفتر یونسکو در شهرداری رشت مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت بحث استفاده از کرسی های دانشگاهی در دفتر یونسکو میتوان با برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی مسیر توسعه بازآفریتی شهر را مبتنی بر متد دانشگاهی های بین المللی مطرح کرد.

مسلم گنجی مدیر نوسازی و تحول اداری نیز با تشکر از رویکرد شهردار رشت دکتر ثابت قدم در توسعه دانش محور شهرداری رشت به ذکر تفاهم نامه های انجام شده در شهرداری رشت پرداخت.

دکتر صادقی نیز با قدردانی از توجه دکتر ثابت قدم به امر پژوهش و آموزش در راستای توسعه شهر اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های موجود در شهرداری و دانشگاه ها ضرورت گسترش این همکاری و مراوده کاملا احساس میشود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان یادآور شد: امید است همکاری شهرداری با دانشگاه الگویی شود برای دیگر دانشگاه ها و مراکز غیر دانشگاهی ایران و جهان.

معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور در این نشست با تاکید بر ارتباط نزدیک نهادهای آموزشی با نهادهای کاربردی و عملیاتی یادآور شد: تا موقعی که وزارت های گوناگون صنایع و آموزش و پرورش و نهادها با یکدیگر ارتباط برقرارنکنند نمی توان به توسعه و بازآفرینی همه جانبه دست یافت.

دکتر عزتی با تاکید بر هوش مضاعف مردم کنونی خاطرنشان کرد: مردم امروز بسیار باهوش تر از مردم دوران گذشته است بنابراین آموزش ها نیز باید مدرن باشد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور گیلان در راستای تحقق اهداف مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال میتواند با تهیه پروپوزال های دانشگاهی و ارائه آن به یونسکو و همچنین با کاربردی کردن پژوهش های دانشجویان این دانشگاه گامی بلند در توسعه شهری بردارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور میتواند کمک های قابل توجه ای در برگزاری همایش ها در سطح ملی و بین المللی و یا ارائه مجوزهای آموزشی و  علمی داشته باشد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور با شهرداری به امضا دکتر ثابت قدم و دکتر صادقی رسید.

Share