مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان اعلام کرد؛

انتخابات ۹۶ در آینه برنامه های صدا و سیمای مرکز گیلان

مدیرکل صدا وسیمای مرکز گیلان خاطرنشان کرد: رای ملت از دیگر برنامه های انتخاباتی است که از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه دوشنبه هر هفته به مدت ۴۵ دقیقه پخش می شود که برنامه ای گفتگو محور با حضور کارشناسان سیاسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان جزییات برنامه های انتخاباتی این مرکز را اعلام کرد.

حسن ظهیری گفت: مرکز گیلان طبق برنامه ریزی ها و با هدف اشراف محتوایی و رسانه ای به جریانات انتخاباتی و نیز تمهید برنامه های شایسته برای۲ انتخابات مهم سال ۹۶ کارش را از زمستان ۹۵ آغاز کرد و با توجه با دستورالعمل سازمانی به طور رسمی برنامه های انتخاباتی این مرکز یک روز پس از خلق حماسه عظیم ۲۲ بهمن آغاز شد.

وی افزود: برنامه های انتخاباتی صداوسیمای مرکز گیلان براساس مراحل پنجگانه ی تبیینی،تشریحی، تهیجی، روز انتخابات و مرحله ی آرام بخشی تولید و پخش می شود و نوآوری،توجه به علایق گوناگون مخاطبان، بی طرفی، چند صدایی بودن،کمک به مردم برای انتخاب اصلح، تبیین و نشر رهنمودهای امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت انتخابات و تکالیف مردم و متولیان اجرای انتخابات، تنوع و نشاط در برنامه سازی، حضور مردم در برنامه ها و شنیده شدن صدای مردم از رسانه ی استانی، بهره گیری از نخبگان و گروه های مرجع در تبیین اهداف انتخاباتی، توجه به همه ی مناطق استان و پرهیز از مرکز گرایی در برنامه ها و اولویت دادن به انتخابات شورا از اهداف و راهبردهای مهمی است که صدا و سیمای مرکز گیلان به آنها توجه جدی داشته و دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به برنامه های انتخاباتی سیمای مرکز گیلان سریال پرمخاطب جایزه را از کارهای خوب شبکه باران در زمینه ی انتخابات توصیف کرد و افزود:بهره گیری از طنز و نیز فضای پر نشاط روستایی از ویژگی های این سریال تلویزیونی است که با موضوع انتخابات از بهمن ماه پارسال تا پایان تعطیلات نوروزی هر شب ساعت ۲۲ و۳۰ دقیقه از شبکه ی باران پخش در ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه روز بعد تکرار شد.

حسن ظهیری در ادامه با اشاره به تولید و پخش برنامه ی «معیار» از شبکه باران گفت: در این برنامه  که به صورت میزگرد به مدت ۳۰ دقیقه در ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه پنج شنبه ها پخش و ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه یکشنبه ها باز پخش می شود بایدها و نبایدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، الزامات مردم سالاری دینی و اهمیت اصل انتخابات و حضور حداکثری مردم در آن و تاثیرات ملی و بین المللی انتخابات و مسایلی از این دست مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان همچنین با اشاره به دیگر برنامه های انتخاباتی سیمای مرکز گیلان تاکید کرد: پخش گزیده های سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات به مدت ۳ روز در هفته بعد از خبر ساعت ۲۰، پخش زیرنویس و توجه سایر برنامه های پرمخاطب شبکه ی باران به مباحث انتخاباتی در قالب گزارش،پلاتوی مجری، مهمانان تلفنی و حضوری و پخش تیزر و موسیقی تصویر و … از دیگر برنامه های سیمای مرکز گیلان در زمینه ی انتخابات است.

حسن ظهیری در ادامه با اشاره به برنامه های صدای مرکز گیلان هم افزود: برنامه صدای ملت،گلبانگ حضور و گیلانه ویژه برنامه های صدای گیلان هستند با محوریت انتخابات تهیه و پخش شده و می شود.

وی با بیان اینکه پخش برنامه های انتخاباتی در رادیو گیلان از بیست و سوم بهمن پارسال آغاز شد افزود: این برنامه ها در قالب زمانبندی ارسالی از سوی ستاد تا ۱۳ خرداد امسال پخش خواهد شد.

وی به ساختار برنامه گلبانگ حضور اشاره کرد و گفت: این برنامه که به مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه چهارشنبه های هر هفته پخش می شود ترکیبی از گزارش مردمی و کارشناسی سیاسی است.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز گیلان خاطرنشان کرد: رای ملت از دیگر برنامه های انتخاباتی است که از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه دوشنبه هر هفته به مدت ۴۵ دقیقه پخش می شود که برنامه ای گفتگو محور با حضور کارشناسان سیاسی است.

وی افزود: بخشی از برنامه گیلانه هم که ساعت ۱۹شنبه های هر هفته پخش می شود به موضوع انتخابات اختصاص دارد.

حسن ظهیری تصریح کرد: در دوره تشریحی قرار است علاوه بر جدول پخش یادشده برنامه گلبانگ حضور در روزهای سه شنبه و رای ملت روزهای یکشنبه هم پخش شود.

وی گفت: در برنامه های صبح بخیرگیلان، ساعت جوانی و خانواده رادیو گیلان هم به موضوع انتخابات پرداخته خواهد شد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز گیلان همچنین با اشاره به فعالیت های انتخاباتی معاونت خبر مرکز گیلان هم گفت:پوشش سریع و همه جانبه ی رویدادهای انتخاباتی از جمله نام نویسی نامزدهای شورا، نشست های انتخاباتی دستگاه های مسئول به ویژه ستاد انتخابات، بیان نظرات و انتظارات مردمی، پخش اطلاعیه های انتخاباتی، تشریح و تبیین بایدها ونباید های انتخاباتی و مسایل مهم دیگر انتخابات به ویژه حضور حداکثری و اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی از اولویت های معاونت خبر مرکز گیلان است.

حسن ظهیری افزود: این مفاهیم در قالب های مختلف خبری از جمله خبر مکتوب،گزارش خبری، گزارش ویژه ی خبری، ارتباطات تلفنی، مصاحبه، گفتگوی ویژه ی خبری و حضور موثر در فضای مجازی از طریق کانال خبرگزاری صداوسیما در گیلان که بیش از ۷هزار و ۶۰۰عضو دارد به مردم ارائه می شود.

وی افزود: با نزدیک شدن به زمان انتخبات گفتگوی ویژه ی خبری به طور برجسته و گسترده تری به مباحث محتوایی و اجرایی انتخابات خواهد پرداخت و افزودن باکس ویژه ی انتخاباتی در خبر۲۰ مرکز گیلان هم از برنامه های آتی معاونت خبر است که در این باکس آخرین اخبار انتخاباتی و حواشی و ناگفته های انتخابات به مردم ارایه خواهد شد.

ظهیری گفت: هنر موسیقی هم ابزاری مناسب برای فراهم کردن زمینه های حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو است.

 مدیرکل صداوسیمای مرکزگیلان با بیان اینکه یک قطعه موسیقی با کلام با عنوان «انتخاب» در این زمینه آماده است گفت: این قطعه هنری که در ۲ دقیقه و ۱۲ ثانیه ساخته شده ترکیبی از موسیقی سنتی و پاپ است.

 ظهیری افزود: عابد نوروزی خواننده،رحمت حقی پور ترانه سرا و مجتبی قربانی آهنگ ساز قطعه موسیقی انتخاب است.

وی با بیان اینکه قطعه موسیقی انتخاب در مرحله گرفتن مجوز از مرکز موسیقی رسانه ملی است تصریح کرد: با صدور مجوز،پخش قطعه موسیقی انتخاب بزودی در سیمای شبکه ی باران و رادیو گیلان آغاز خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکزگیلان خاطرنشان کرد: ۶ قطعه موسیقی با مضمون انتخاباتی هم که در سال های گذشته ساخته شده است هم در مرحله اخذ مجوز از مرکز موسیقی رسانه ملی است.

 ظهیری در پایان ابراز امیدواری کرد: ملت بزرگ ایران این بار هم با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب حماسه ای دیگر در تاریخ ایران خلق کند.

Share