وزیر دولت دهم مطرح کرد:

امیدوارم حضور احمدی‌نژاد باعث شور انتخاباتی شود | مرا در انتخابات جمنا شرکت نداده‌اند

وزیر دولت دهم گفت: امیدوارم حضور احمدی‌نژاد در انتخابات باعث بوجود آمدن شور باشد و هدف دیگری نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، محمدمهدی زاهدی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که با توجه به نام‌نویسی برخی از وزرای دولت‌های نهم و دهم، آیا این امر به دلیل دستور احمدی‌نژاد به آنها است، گفت: از اتاق فکر دولت‌های نهم و دهم خبر ندارم.

وزیر علوم دولت دهم در رابطه با سوالی مبنی بر اینکه درسوابق علمی شما ابهاماتی است و با این وجود برخی شما را نابغه ریاضى می‌دانند. دلیل این امر چیست، اظهار کرد:  مقالات من در سایت‌ها وجود دارد و پایگاه‌های معروف در حوزه ریاضى از آنها استفاده کرده‌اند. من ادعایی نداشته‌ام. من یک معلم کوچک دانشگاه و  دانشجو ریاضى هستم.

زاهدی در پاسخ به پرسش خبرنگار در رابطه با انتقاد نمایندگان مجلس از مدیریت او در کمیسیون آموزش و اینکه گفته‌می شود به دلیل نگرش سیاسی جلسات تشکیل نمی‌شود و هنوز نتیجه بررسی بورسیه‌های غیرقانونی مشخص نشده است، گفت: خوشبختانه در مجلس همه می‌توانند اظهار نظر کنند و این از افتخارات ما است.

او ادامه داد:‌ جلسات کمیسیون آموزش همیشه برگزار شده و هر هفته بصورت مکتوب برنامه‌ها ارائه می‌شود. یک جلسه بود که وزیر علوم نیامد و موارد بررسی نشد.

وزیر علوم دولت دهم درباره پرونده بورسیه‌ها نیز گفت: بورسیه‌ها مربوط به مجلس قبل بود. در همان زمان وزارت علوم هیاتی مشخص کرد و نتیحه اش را دو سال قبل اعلام کردیم.

او درباره اینکه پیش از این گفته بود به جبهه مردمی نیروهای انقلاب متعهد است اما برخلاف نظر جمنا ثبت‌نام کرده است، گفت:  من در انتخابات جمنا شرکت داده نشدم.

وزیر دولت دهم در رابطه با ورود احمدی‌نژاد به عرصه رقابت گفت: مقام معظم رهبری در توصیه که به وزارت کشور داشتند حضور گسترده را خواستند و گفتند کاری کنید مردم پای صندوق بیایند. امیدوارم حضور ایشان باعث بوجود آمدن شور باشد و هدف دیگری نباشد

زاهدی در پاسخ به این پرسش که  شاخص‌ترین سوال شما در مناظره از روحانی چیست گفت: در حوزه‌های مختلف سوال‌های مختلفی وجود دارد. حوزه اقتصاد در اولویت اول است و اینکه آیا در این چند سال توانستیم حوزه علم فناوری پیشرفت کنیم؟

نماینده مردم کرمان در مجلس در پاسخ به این پرسش که جنابعالی به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رای مثبت دادید یا منفی گفت: روزی که طرح تحقیق تفحص بود ماموریت بودم. من از هر تفحصی استقبال می‌کنم. شفافیت در حوزه‌های مختلف به نفع کشور است و ما محدودیت در تفحص نباید داشته باشیم.

Share