امام جمعه موقت رشت

امروز از مشکلات مردم گیلان حرفی نمی‎زنم | آمارها با آنچه که در کف خیابان می‌بینیم متفاوت است

شفیعی زاده با اشاره به این که دیروز مردم پذیرای رییس جمهور بودند، گفت: انتظاری نداریم در سفرهای این چنینی کاری انجام شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام شفیعی زاده در خطبه های نماز جمعه شهر رشت ضمن اشاره به شهادت امام هادی (ع)، اظهار کرد: شرایط این امام بزرگوار نسبت به سایر امامان سخت تر بود.

وی افزود: امام هادی(ع) با شش خلیفه پلید عباسی هم عصر بود که پلیدترین آن متوکل عباسی بود.

خطیب جمعه رشت همچنین ادامه داد: امیرالمومنین(ع) حضور متوکل عباسی را پیش بینی کرده بود و فرمودند: که دهمین خلیفه بنی عباس بدترین آنها است و به دست نزدیکان خود کشته می شود که این خلیفه توسط پسرش کشته شد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه متوکل بغض شدیدی نسبت به خاندان امیرالمونین(ع) داشت، تصریح کرد: متوکل فرزندان خود را به حسنین تشبیه می‌کرد.

وی گفت: دو بار قبر امام حسین (ع) تخریب شده است که می گویند هر دوبار توسط متوکل انجام شده است.

خطیب موقت شهر رشت با اشاره به فعالیت های علمی و فرهنگی امام هادی(ع)، افزود: مستند ترین زیارت، زیارت جامعه است که توسط امام هادی(ع) نوشته شده است و تنها زیارتی که در حرم هر امام و امام زاده ای می توان خواند همین زیارت جامعه است که از آثار این امام است.

وی گفت: امام هادی (ع) فرموده اند اگر کسی دعایی در پیشگاه خداوند کرد اگر این دعا در دنیا مستجاب نشد در آخرت چند برابر مستجاب می شود.

امام جمعه موقت رشت در خطبه دوم نماز جمعه شهر رشت ضمن اشاره به مناسبت های پیش رو، اظهار کرد: از همه مومنین و متدینی که در نماز جمعه شرکت می کنند، تشکر می کنم که همیشه در نماز جمعه حضور دارند و اجرشان با خداوند است.

وی افزود: حضور در نماز جمعه یک آرامش خاصی را به انسان می بخشد به همین دلیل است که خداوند تأکید زیادی به نماز جمعه دارد.

حجت الاسلام شفیعی زاده با انتقاد به برنامه هایی که در روز جمعه انجام می شود، گفت: در کشور ما الا ماشاﺀالله تعطیلات داریم این برنامه ها را در روز دیگری برگزار کنند زیرا روز جمعه روز عبادت و خودسازی است.

وی با اشاره به روایاتی در خصوص ارزش و جایگاه نماز جمعه گفت: خداوند به کسانی که در نماز جمعه شرکت می کنند عنایت ویژه ای دارد.

حجت الاسلام شفیع زاده ضمن اشاره به فضیلت ماه رجب، اظهار کرد: کسانی که می خواهد به خودسازی بپردازند در دو ماه رجب و شعبان فرصت بسیار خوبی است و مردم برای شرکت در مراسم اعتکاف برنامه ریزی کنند.

شفیعی زاده با اشاره به روز طبیعت، تصریح کرد: مردم ما از روز طبیعت استقبال ویژه ای می کنند ولی باید بدانیم در این روز فقط تفریح کنیم باید مسائل شرعی را رعایت کنند.

خطیب موقت جمعه رشت گفت: نباید در این روزها مسائل شرعی را زیرپا بگذاریم.

به دلیل مهمان نوازی امروز از مشکلات مردم گیلان حرفی نمی‎زنم

وی ضمن اشاره به بیانات رهبری در ابتدای سال، افزود: اشتغال و تولید دو مشکل عمده جامعه ما است و دولت باید زمینه اشتغال را فراهم کنند.

حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان اینکه آمارها با آن چیزی که ما در کف خیابان می بینیم متفاوت است، اظهار داشت: جوانان ما نباید برای اشتغال حتما به میزهای دولتی توجه کنند بلکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به تولید توجه کنند که این موضوع نیز وظیفه دولت است.

وی ۱۲ فروردین را روز پیروزی جمهوری اسلامی دانست و افزود: مردم در این روز بیش ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند و باید لذت آن را بچشند.

خطیب جمعه موقت رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه ها رشد داشته است، افزود: در این ۳۸ سال پیشرفت های خوبی داشتیم البته کاستی هایی نیز وجود دارد و در بخش های اقتصادی و فرهنگی باید رشد کنیم.

شفیعی زاده با اشاره به این که دیروز مردم پذیرای رییس جمهور بودند، گفت: انتظاری نداریم در سفرهای این چنینی کاری انجام شود.

وی با بیان اینکه صحبت هایی در زمینه مشکلات مردم گیلان داشتم که امروز به دلیل مهمان نوازی چیزی نمی‎گویم اما در فرصت های بعدی اشاره می‌کنم، گفت: چرا استان گیلان را با خرم آباد، لرستان، کرمانشاه و کردستان مقایسه می کنید؟ استان گیلان مواهب الهی دارد که در هیچ استانی وجود ندارد.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: مردم می خواهند طرح هایی را ببینند که در زندگی آنها تأثیر بگذارد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار کرد: نگاه ما به انتخابات باید نگاه راهبردی باشد.

آنکه تروریستی است ارتش آمریکاست نه نیروی ارزشی سپاه پاسداران

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه سازمان ملل در چند وقت اخیر اعلام کرد که ایران هیچ کمک تسلیحاتی به یمن نکرده است، گفت: عربستان در این خصوص نیز شکست خورد که امیدوارم آخرین شکست آنها نیز نباشد.

وی افزود: عربستان می خواست ایران را منزوی نماید که خوشبختانه خودشان منزوی شدند.

حجت الاسلام شفیع زاده با بیان اینکه عربستان در زمینه حج شرایط ایران را پذیرفته است، اظهار کرد: به مسوولان حج کشور می گویم باید شخصیت و شأن مردم ما حفظ شود.

خطیب جمعه موقت رشت با اشاره به تحریم های جدید، اظهار کرد: در تحریمی جدید سپاه پاسداران را تحریم کرده اند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران ایران به مردم مظلوم کمک می کند و آن ارتشی که تروریستی است، ارتش آمریکا است نه نیروی ارزشی سپاه پاسداران.

حجت الاسلام شفیعی زاده در پایان اظهار کرد: امیدوارم کشورهای ظالم شکست بخوردند و جمهوری اسلامی ایران موفق و سربلند شود.

Share