آذرپور خبرداد

افزایش اقامت گردشگران داخلی و خارجی در گیلان

شش میلیون و ۳۵۰هزار و ۸۳۶ گردشگر داخلی بصورت نفر شب اقامت از ۲۶ اسفندماه ۹۵ تا پایان دهم فروردین ماه جاری در گیلان اقامت گزیده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، ۲۵ و نیم درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: اقامت گردشگران داخلی و خارجی در استان در نوروز امسال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

حمیدرضا آذرپور در گفت و گو با ایرنا افزود: شش میلیون و ۳۵۰هزار و ۸۳۶ گردشگر داخلی بصورت نفر شب اقامت از ۲۶ اسفندماه ۹۵ تا پایان دهم فروردین ماه جاری در گیلان اقامت گزیده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، ۲۵ و نیم درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در زمان یادشده ۶۲۳گردشگر خارجی نیز از جاذبه های گردشگری استان بهره مند شدند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اضافه کرد: در همین مدت، ۱۵۵ هزار و ۸۷۹ نفر از موزه ها و بناهای تاریخی استان بازدید کرده اند که این رقم نسبت به سال گذشته، هشت و نیم درصد رشد داشته است.
آذرپور تاکید کرد: گردشگران داخلی و خارجی سفیران فرهنگی هر استان محسوب می شوند و امیدواریم مردمان میهمان نواز این سرزمین، همچون همیشه میزبانان شایسته ای برای آنان باشند.
یک هزار و ۷۴۸ واحد گردشگری در گیلان فعال است و در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد، چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶ نفر را بانوان تشکیل می دهند.
۱۷ موزه در نوروز امسال برای بازدید میهمانان نوروزی مهیا شده که هشت موزه در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار دارد.

Share