استاندار گیلان

افتتاح پروژه‌های سفر مطلوب رئیس جمهوری به گیلان نمادی از توجه به اقتصاد مقاومتی بود

نجفی به افتتاح طرح‌های بزرگ در سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و افزود : دکتر روحانی افتتاح بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه در ۲ ماه گذشته و همچنین افتتاح بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در این سفر را مطلوب و موجب خوشحالی دانستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نخستین نشست شورای حفاظت از منابع آب در سال جدید با اشاره به سفر دهم فروردین رئیس جمهوری به گیلان گفت: به اذعان مسئولان کشوری با همکاری تمامی دستگاه‌ها و فرمانداران یک سفر مطلوب کاری در گیلان شکل گرفت و افتتاح پروژه های زیربنایی در این سفر نمادی از اهتمام به تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

محمدعلی نجفی در نخستین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان در سد سفیدرود منجیل به نامگذاری سال ۹۶ از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: تلاش کنیم در سال جدید  با رفع مشکلات مردم و حساسیت خاصی که نسبت به اقتصاد مقاومتی وجود دارد پیام‌های خوبی را برای ملت عزیز ایران و استان گیلان داشته باشیم.

وی استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مختلف بویژه در حوزه‌ی کشاورزی را از مصادیق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح استان بویژه در بخش تسطیح اراضی و نوسازی مزارع انجام گرفته شاهد رشد بخش کشاورزی هستیم.

دکتر نجفی به سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت در ایام نوروز به گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : بحمدا… با همکاری تمامی دستگاه‌ها و فرمانداران یک سفر مطلوب کاری به اذعان مسئولان کشوری در گیلان شکل گرفت.

وی به افتتاح طرح‌های بزرگ در سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و افزود : دکتر روحانی افتتاح بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه در ۲ ماه گذشته و همچنین افتتاح بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در این سفر را مطلوب و موجب خوشحالی دانستند ودر سخنرانی خود  به آن اشاره داشتند.

وی گفت: در حضور رئیس جمهوری آمارهای توسعه گیلان را براساس عملکردها واتکاء به آمارهای رسمی بیان کردم و به آن افتخار می‌کنیم. زیبایی این افتتاح‌ها در این بود که بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از آن مربوط به بخش خصوصی بود.

استاندار گیلان به افتتاح پروژه‌های صنعتی، کشاورزی، بهداشت و درمان و بخش‌های دیگر در این سفر اشاره کرد و گفت: این پروژه ها نمادی از گسترش تولید و اشتغال متأثر از اقتصاد مقاومتی است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : این حجم از افتتاح پروژه‌ها نشان دهنده‌ی بهره‌مندی خوب گیلان از فرصت سرمایه‌گذاری است.

دکتر نجفی به پیگیری‌های مستمر معاون اول رئیس جمهور در موضوع اقتصاد مقاومتی از دومین روز نوروز اشاره کرد و افزود : در این میان وظایفی برای دستگاه‌ها و استانداری‌ها تعیین شده که نیازمند جدیت بیش از پیش است.

وی افزود: هنر ما باید این باشد تا به راه‌های ایجاد اشتغال و گسترش تولید فکر کنیم و دولت یازدهم در این خصوص اقدامات مثبتی را شروع کرده است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : اقتصاد مقاومتی و توسعه‌ی تولید اشتغال‌زا محدود به یک دوره‌ی خاص نیست بلکه باید  در ۴ و ۵ سال آتی نیز با قوت به اقتصاد مقاومتی پرداخت.

دکتر نجفی همچنین با قدردانی از حضور مدیران و فرمانداران در این جلسه با اشاره به اینکه حضور هر ساله‌ی بنده در این مجموعه به واسطه‌ی تأمین بخش عظیمی از پشتوانه‌ی آبی استان توسط این سد است افزود: در این بازدید علاوه بر بررسی آخرین وضعیت ذخایر پشت سد از تلاش‌های تمامی دست اندرکاران این بخش که با حفظ انضباط و امنیت با حساسیتی که نسبت به حراست از این منبع عظیم دارند قدردانی کنم.

وی بر ضرورت تداوم حفاظت از این بخش توسط پرسنل این مجموعه تأکید و تصریح کرد: امیدوارم با تدابیری که اندیشیده می‌شود کشاورزان سال زراعی خوبی را پشت سر بگذارند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان در رفع مشکلات مطرح شده از سوی فرمانداران در شهرستان‌ها اهتمامی ویژه‌ داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از هر فرصتی برای مهار ۴.۵ میلیارد مترمکعب آب برنامه‌ریزی شده‌ی استان استفاده خواهیم کرد افزود : از ظرفیت زمین‌ها و آب‌های موجود در جهت افزایش اشتغال به ویژه حوزه‌ی کشاورزی باید کمال بهره را ببریم.

نجفی با اشاره به اینکه در حوزه‌ی وزارت نیرو به ویژه سدهای در حال ساخت استان مکاتبات و پیگیری‌های جدی داشته‌ام اظهار داشت : دستگاه‌های مرتبط باید به صورت جدی موانع کندی  ساخت سدها را اعلام و در جهت رفع آن گام بردارند.

 استاندار با بیان اینکه گیلان همیشه با مسائل زیست محیطی مواجه بوده گفت : علی رغم اینکه وجود مواهب طبیعی از جمله جنگل و دریا را نعمتی الهی می‌دانیم اما در اجرای پروژه‌ها و سرمایه‌گذاران بعضاً با حساسیت‌ها و مشکلات زیست محیطی مواجه هستیم.

وی افزود: استان‌هایی که در سطح کشور با داشتن دشت و کویر وسیع اقدام به جذب سرمایه‌گذار می‌کنند کمتر با مشکلات زیست محیطی مواجه هستند.

دکتر نجفی با بیان اینکه در رفع مشکلات سرمایه گذاری اهتمامی ویژه در سطح استان وجود دارد گفت: دستگاه‌ها نباید به هر بهانه‌ای در مسیر سرمایه‌گذاران مشکلاتی ایجاد کنند بلکه باید در کنار آنان کمال همکاری را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان این اقدام را یک هنر مدیریتی دانست و اظهار داشت : اگرچه کار سختی است اما همانگونه که سال‌های قبل به ثمر نشست هم اکنون نیز قطعاً شدنی است.

وی بر ضرورت پرداختن آب منطقه‌ای استان به کانال‌های فرسوده، لاینینگ انهار و نیز سردهنه‌ها تأکید و تصریح کرد: در این مسیر باید از ظرفیت عظیم دهیاران در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به کشاورزان استفاده کنیم.

استاندار گیلان بر لزوم ارائه گزارش دستگاه‌ها در جلسات آتی از روند پیشرفت امور تأکید و اظهار داشت : موضوع بیمه و وام کم بهره کشاورزی در جلسه‌ی آتی شورای حفاظت از منابع آب استان بررسی خواهد شد.

وی همچنین بر تسریع و اتمام شخم مزارع استان از سوی کشاورزان تأکید کرد و گفت : نباید حتی یک لیتر آب ذخیره شده پشت سد صرف شخم اولیه‌ی مزارع شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه باید قدر آب‌های موجود را بدانیم افزود : این مسئله که فقط ۲۰۰ میلی متر از بارش نعمت الهی در فصول کشاورزی است باید برای مسئولان کشوری قابل درک باشد تا آمار سالیانه را محدود به فصول کشاورزی نبینند.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور خوشبختانه بارش خوبی را در سال گذشته شاهد بودیم اظهار داشت : در این مسیر باید هنر و قدرت جمع آوری این نعمت الهی را داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد : در این مسیر نسبت به مردم مکلف به پاسخگویی هستیم و همه‌ی بخش‌های قوای مقننه، مجریه و قضاییه باید همکاری لازم را با هم داشته باشند.

نجفی با بیان اینکه مسئله سد سفیدرود همانند بحث راه آهن و آزاد راه که می گوییم صرفاً برای گیلان نیست باید دیده شود گفت : این اعتبارات به صورت ملی است و نباید به نام گیلان گذاشته شود.

استاندار گیلان به اقامت بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در ایام نوروز در گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : خوشبختانه با کاهش نرخ تصادفات نسبت به سال گذشته افتخار می‌کنیم که میزبان گردشگران بوده و هستیم و در این مسیر نباید از مطالبات استان غافل شویم.

مجفی به هماهنگی مطلوب بین فرماندار، نماینده‌ی مردم در مجلس و ائمه جمعه‌ی شهرستان رودبار اشاره و خاطر نشان کرد : خوشبختانه با نگاهی که در پیشبرد اهداف و پیشرفت شهرستان وجود دارد امیدوارم بیش از گذشته شاهد تحولات جدی در این منطقه باشیم.

وی خاطر نشان کرد : در چنین شرایطی باید شاهد افزایش تولید محصولات استان همچون چای، برنج، زیتون و بخش‌های مختلف دیگر باشیم.

 دکتر نجفی افزود : در توسعه‌ی باغات زیتون باید با ارائه راهکارها موانع را از هر پروژه‌ای برطرف کنیم.

در این نشست برخی از مدیران و همچنین فرمانداران استان به بیان گزارشی از آخرین وضعیت آبیاری کشاورزی و شخم شالیزارها پرداختند.

Share