در دیدار با روزبهان

اعلام حمایت کامل نوبخت از افزایش کیفیت چای

دکتر نوبخت در دیدار با رئیس سازمان چای کشور بر حمایت کامل دولت را از مجموعه صنعت چای کشور اعلام‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دیدار با روزبهان رئیس سازمان چای کشور حمایت کامل دولت از مجموعه صنعت چای کشور را در جهت افزایش تولیدات کیفی و سالم اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این دیدار  در راستای تداوم حمایت های دولت تدبیرو امید در سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال انجام شد، از نتایج اقدامات حمایتی دولت ابراز خرسندی کرد.

در ادامه این دیدار  روزبهان رئیس سازمان چای کشور گزارشی از اقدامات سازمان چای در سه ساله اخیر ارائه کرد.

وی با اشاره به افزایش ۶۰درصدی تولید چای خشک در سال ۹۵ در مقایسه با سال ۱۳۹۴، به استمرار حمایتهای دولت از چایکاران و صاحبان کارخانجات چایسازی از جمله پرداخت حدود ۳۰ میلیارد تومان وام بدون بهره یا با بهره ۴درصد به چایکاران جهت انجام عملیات به‌زراعی، تغذیه باغات چای، تهیه ماشین آلات هرس و برداشت و تامین نقدینگی لازم برای بهره برداری از باغات چای و همچنین کارخانجات چایسازی جهت بهینه سازی مصرف انرژی و گازسوز کردن فرآیند تولید، بهداشتی کردن کارخانه، تجهیز و تهیه دستگاههای مدرن چایسازی اشاره کردند.

روزبهان خاطر نشان‌کرد: در سالجاری ضریب خودکفایی مصرف چای در کشور ۲۸درصد بوده است که این میزان در مقایسه با ضریب ۱۳درصدی خودکفایی در سال ۱۳۹۳بیانگر رشد قابل توجهی است.

Share