در پی دریافت مدال طلا و دیپلم افتخار فستیوال جهانی اختراعات

استقبال از مخترع جوان ساخت کاغذ از آزولا در بندر انزلی

شهروندان بندرانزلی عصر چهارشنبه با حضور در جوار بقعه بی بی حوریه در مسیر ورودی این شهرستان با اهداء گل و عرض تبریک به جهت کسب این افتخار بزرگ توسط این جوان مخترع قدرشناسی خود را از تلاش و کوشش وی ابراز داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر حسین ابراهیمی مخترع جوان گیلانی اهل بندرانزلی که با اختراع تولید خمیر کاغذ و کاغذ از گیاه آزولا توانست مدال طلا و دیپلم افتخار چهل و پنجمین دوره فستیوال جهانی اختراعات در کشور سوئیس را از آن خود کند در بدو ورود به بندرانزلی مورد استقبال همشهریانش قرار گرفت.
شهروندان بندرانزلی عصر چهارشنبه با حضور در جوار بقعه بی بی حوریه در مسیر ورودی این شهرستان با اهداء گل و عرض تبریک به جهت کسب این افتخار بزرگ توسط این جوان مخترع قدرشناسی خود را از تلاش و کوشش وی ابراز داشتند.
این مخترع جوان گیلانی با اظهار تشکر از استقبال گرم همشهریانش در جمع خبرنگاران گفت: فستیوال جهانی اختراعات مهمترین و معتبرترین جشنواره بین المللی در حوزه اختراعات و ایده ها و ابداعات در دنیا محسوب می شود.
امیرحسین ابراهیمی افزود : از آنجایی که گیاه آزولا به عنوان یک گیاه مهاجم و یک معضل زیست محیطی به شمار می رفت با ساخت کاغذ از این گیاه توانستم نشان دهم که می توان از تهدیدات به عنوان فرصت استفاده کرد.
وی با اشاره به تولید خمیر سلولزی و کاغذ از آزولا تصریح کرد: در صورت حمایت از این اختراع و در نهایت رساندن آن به تولید انبوه ، می توان گیاه آزولا را برای تولید کاغذ جایگزین قطع درختانی کرد که هوای پاک زمین را مدیون آنان هستیم.
ابراهیمی با بیان اینکه طرح آزمایشگاهی وی قابلیت تبدیل به صنعتی شدن را دارد گفت: این اختراع یک پروژه ملی در ابعاد جهانی است و با حمایت دستگاه های دولتی و سازمانهایی نظیر محیط زیست و حتی بخش خصوصی می توان با ایجاد کارخانه هایی در این راستا علاوه بر ایجاد اشتغال برای متخصصان شیمی و سلولزی کشور ، محیط زیست را نیز نجات داده و شرایطی به وجود آورد که بجای وارد کننده صنایع سلولزی و کاغذ ، تولید کننده و صادر کننده این محصولات باشیم.
امیرحسین ابراهیمی مخترع جوان گیلانی اهل بندرانزلی با اختراع تولید خمیر کاغذ و کاغذ از گیاه آزولا توانست مدال طلا و دیپلم افتخار چهل و پنجمین دوره فستیوال جهانی اختراعات در کشور سوئیس را از آن خود کند و همچنین علاوه بر کسب مدال طلا و دیپلم افتخار مورد تقدیر ویژه هیات داوران این جشنواره قرار گرفت و به پاس اختراع ارزشمند وی ، جایزه ویژه وزارت علوم کشور رومانی توسط وزیر علوم این کشور به این مخترع جوان گیلانی اهداء شد.

Share