علیزاده خبر داد:

از اقامت ۸۹۲ گردشگر خارجی تا رشد بیش از ۳۱ درصدی ورود خودرو در ایام عید به گیلان

علیزاده با بیان اینکه از روز ۲۶ اسفند ۹۵ تا روز ۱۳ فرودین ۹۶، یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۳۳۱ خودرو به استان ورود کردند، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۱.۵۴ درصد رشد داشته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفت و گو با دیارمیرزا با بیان اینکه از روز ۲۶ اسفند ۹۵ تا روز ۱۳ فرودین ۹۶، یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۳۳۱ خودرو به استان ورود کردند، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۱.۵۴ درصد رشد داشته است.

رضا علیزاده با اشاره به اینکه در این مدت هفت میلیون و ۳۰۲ هزار و ۸۳۶ نفر در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان گیلان اقامت یافتند که نسبت به سال گذشته ۱۸.۹۲ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: ۱۸۳ هزار و ۳۲۷ نفر از موزه ها و بناهای تاریخی استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ٣.٨٣ درصد رشد داشته است.

وی همچنین در مورد گردشگران خارجی اظهار کرد: گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان تعداد ٨٢٩ نفر بوده با رشد ۶.٠١ درصدیهمراه بوده است.

علیزاده بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری را از فعالیت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ایام عید دانست و افزود: در این ایام دو هزار و ٧٨۵ بازدید صورت پذیرفت که در نتیجه آن یک مورد تشویق، ١١١ مورد تذکر و ١٣ مورد اخطار کتبی داده شد.

وی در پایان گفت: درصد اشغال تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل، ۶۴.٣٠ درصد می باشد.

Share