در تب و تاب ثبت نام:

آنها که برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیامدند

فرآیند پنج روزه ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ساعتی پیش به پایان رسید اما برخی چهره‌ها که نامشان در رسانه‌ها مطرح می‌شد، به ستاد انتخابات نیامدند که عجیب‌ترین آنها سعید جلیلی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، برخی چهره‌های مطرح، زمانی که نامشان مطرح شد، آمدنشان را تکذیب کردند. محمدجواد ظریف، قاسم سلیمانی، علی اکبر ولایتی و حسن قاضی‌زاده هاشمی از آن جمله بودند. برخی دیگر دیرتر اعلام انصراف کردند. افرادی مانند محسن رضایی و عزت الله ضرغامی، وقتی در رده های پایین جمنا قرار گرفتند اعلام انصراف کردند.  رستم قاسمی هم جزو کاندیداهای نهایی نبود و گفته می شد باز هم قصد کاندیداتوری دارد، گمانه زنی ای که درست از کار درنیامد. پرویز فتاح اما با آنکه پنجمین کاندیدای نهایی جمنا بود، رسما اعلام کرد که قصد ندارد وارد عرصه شود.

اسدالله بادامچیان یکی دیگر از افرادی بود که حتی در روزهای ثبت نام اسمش برده می شد و میرسلیم گفته بود هنوز احتمال کاندیداتوری او وجود دارد اما بادامچیان بدون توضیحی ترجیح داد کاندیدا نشود.

مسعود پزشکیان و علی مطهری چندان موضع روشنی نگرفته بودند. پزشکیان در تمام مصاحبه هایش درباره احتمال کاندیداتوری از عبارت «فعلا» استفاده می کرد؛ «فعلا برای کاندیداتوری تصمیمی نگرفته ام» و مطهری هم به رسانه ها جواب مشخصی نداده و در برابر این سوال که اگر اصلاح طلبان از شما دعوت کنند، می پذیرید؟ گفته بود: «هر وقت دعوت کردند، روی آن فکر می کنم». نام معصومه ابتکار هم گاهی در بین کاندیداهای احتمالی در خبرها می آمد اما او هیچگاه در این باره موضع گیری نکرد.

در این بین ثبت نام نکردن سعید جلیلی یک شوک بود. او حدود یک سال است که برای تبلیغات به سفرهای استانی می رود و علیه دولت روحانی و برجام موضع‌گیری می کند. موضع گیری ای که به حرف های انتخاباتی شبیه بود. او حتی تبدیل به مشکلی برای اصولگراها شده و حاضر به رایزنی با آنها نمی شد و گفته بود حاضر نیست به نفع کسی کنار برود. اما در این پنج روز بدون هیچ توضیحی به ستاد انتخابات نیامد.

ثبت نام نکردن مهرداد بذرپاش هم کمی عجیب بود. او هم از مدت ها قبل برای انتخابات برنامه ریزی کرده بود و سفر می رفت. بذرپاش که یکی از پنج کاندیدای نهایی جمنا بود، در ساعات پایانی ثبت نام به جمع هوادارانش رفت و در وقت اضافه به ستاد انتخابات رسید تا آنجا که خبرهایی می آمد که او به در بسته خورده است. دست آخر بذرپاش توانست وارد وزارت کشور شود اما در کمال ناباوری ثبت نام نکرد و گفت: به نفع جریان انقلاب نام نویسی نمی کنم و برنامه هایم را به آنها خواهم داد.

Share