سخنگوی کاخ سفید خبرداد؛

آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه «سازمان زندانهای تهران» و «سهراب سلیمانی» یکی از مقامات ارشد این سازمان را به اتهام واهی «نقض جدی حقوق بشر در ایران» مورد تحریم قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه اعلام کرد که دولت آمریکا نام «سهراب سلیمانی» برادر سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست تحریمهای خود افزود.

کاخ سفید در تلاش برای توجیه این اقدام دولت آمریکا، مدعی نقش سهراب سلیمانی به عنوان یکی از مقامات ارشد «سازمان زندانها» در نقض حقوق بشر ادعایی از سوی مقامات آمریکا در زندانهای ایران شد.

«شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی روز پنج شنبه مدعی شد: «تحریمها علیه ناقضان حقوق بشر در زندانهای ایران درست در زمانی وضع شد که تهران همچنان به بازداشت ناعادلانه اتباع خارجی از جمله شهروندان آمریکایی ادامه می دهد».

سهراب سلیمانی در خرداد ماه ۱۳۹۵ طی حکمی به سمت سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی سازمان زندان ها منصوب شد.

گفتنی است که اداره کنترل دارائیهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه «سازمان زندانهای تهران» و «سهراب سلیمانی» یکی از مقامات ارشد این سازمان را به اتهام واهی «نقض جدی حقوق بشر در ایران» مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای در توجیه دلایل این تحریم مدعی شد: «معرفی اشخاص و سازمانهای مورد تحریم نشاندهنده تداوم حمایت ما از مردم ایران است».

این بیانیه همچنین مدعی شد: «آمریکا اختیارات خود برای اِعمال و اجرای قاطعانه تحریمهایی خارج از حوزه برنامه جامع اقدام مشترک، برجام را برای مقابله با حمایت ایران از تروریسم، برنامه موشک بالستیک، برهم زنی ثبات در منطقه و نقض حقوق بشر حفظ کرده و از این اختیارات استفاده خواهد کرد. تحریمهای وضع شده در تطابق کامل با تعهدات آمریکا مندرج در برجام هستند».

Share