رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

آلودگی‌های نفتی سلامت موجودات و شهروندان منطقه دریای خزر را تهدید می‌کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به وجود آلودگی‌های نفتی در منطقه دریای خزر اشاره کرد و گفت: آلودگی‌های نفتی سلامت موجودات و شهروندان منطقه دریای خزر را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معصومه ابتکار امروز در پیام ویدیوئی خود به اجلاس منطقه‌ای کنوانسیون تهران در رابطه با اجرایی شدن پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه‌ای در مبارزه با سوانح آلودگی نفتی در هتل سفید کنار این شهرستان اظهار کرد: تمام کسانی که برای حفظ محیط زیست دریای خزر دغدغه دارند در این زمینه تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه پروتکل اوکتائو یکی از مهم‌ترین پروتکل‌های اجلاس تهران است، تصریح کرد: این پروتکل در راستای مبارزه با آلودگی نفتی در منطقه دریای خزر محسوب می‌شود و آلودگی‌های نفتی سلامت موجودات و شهروندان منطقه را تهدید می‌کند ضمن اینکه کیفیت آب‌های داخلی برای ما مهم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر جبران تأخیرهای زیست‌محیطی توسط کشورهای منطقه حاشیه دریای خزر، بیان کرد: مبادله اطلاعات و ارزیابی شرایط و پایش محیط زیست دریای خزر برای ما بسیار مهم بوده و باید آمادگی کامل برای حفاظت از محیط زیست دریای خزر داشته باشیم.

Share