در آئین اختتامیه جشنواره ملی آیات

انوش نصر ماسوله نشان درجه یک هنری دریافت کرد

انوش نصر ماسوله از هنرمندان تئاتر ، سینما و تلویزیون کشور امروز (چهارشنبه) در آئین اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه و نمایشنامه نویسی آیات، نشان درجه یک هنری دریافت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی آیات در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) این شهر اظهار کرد: برخی از جشنواره‌ها که جاذبه لازم را نداشت در اتفاق‌های گذشته حذف شدند.

اصغر امیرنیا جشنواره فیلمنامه نویسی، آواها و نماها را جزو نخستین‌ها دانست و گفت: قرار بود سال گذشته این جشنواره برگزار شود و با توجه به کمبود اعتبارات تلاش کردیم هر کدام از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را یک استان داشته باشد.

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را جزو استان‌های سرآمد فرهنگ و هنر کشور دانست و افزود: مرحوم مظفری و شهید انصاری هر دو از دوستان خوب بنده و مدیران تاثیرگذار گیلان بودند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری یک شخصیت بزرگ فرهنگی و مذهبی و قله فرهنگ و هنری هستند، بیان کرد: ایشان  سینما و تئاتر را دارای خصوصیات منحصر به‌فرد و از ویژگی خاصی به عنوان رسانه جمعی می‌دانند و فرمودند هنرمندان با الهام از آیات و روایات می‌توانند در راه توسعه و ترویج قرآن کریم نقش داشته باشند.

امیرنیا جشنواره آیات را دارای نقش مهم دانست و تصریح کرد: این جشنواره با هدف تولید و نمایش فیلمنامه‌های قرآنی برگزار شده و برای مقابله با آثار مبتذل غربی وارد عمل می‌شود و سینمایی را که در این مسیر حرکت می‌کند برای ما بسیار مهم و با ارزش است.

به گزارش فارس، در جشنواره مذکور به انوش نصر بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما نشان درجه یک در زمینه آثار هنری تعلق گرفت و از پروانه معصومی هنرمند سینما و تلویزیون و برگزیدگان جشنواره آیات نیز در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

Share