فرمانده نیروی انتظامي شهرستان املش خبر داد:

کشف شمشیر هزاره اول پیش از میلاد در املش

سرهنگ احمد وکیل صادقی در تشریح این خبر گفت : در پی دریافت گزارش مردمی در راستای فعالیت فردی در امر نگهداری اشیای عتیقه بررسی موضوع در دستور کار ماموران آگاهی شهرستان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی انتظامی شهرستان املش از کشف یک قبضه شمشیر مفرغ متعلق به هزاره اول پیش از میلاد در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمد وکیل صادقی در گفتگویی در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت گزارش مردمی در راستای فعالیت فردی در امر نگهداری اشیای عتیقه بررسی موضوع در دستور کار ماموران آگاهی شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران پس از بررسی به صحت و سقم خبرپی برده و متهم را در این خصوص شناسایی کردند افزود: ماموران در بازرسی ازمنزل وی یک قبضه شمشیر مفرغ که بطور ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.
سرهنگ صادقی با بیان اینکه برا بر اعلام کارشناسی اداره میراث فرهنگی استان گیلان شی کشف شده متلق به دوران تاریخی هزاره اول پیش از میلاد می باشد تصریح کرد :کارشناسان ارزش ریالی آن را یکصد میلیون ریال براورد کردند.
وی از تشکیل پرونده برای متهم و ارسال آن به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اعلام نمایند.

Share