مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد

گیلان ۳ هزار نفر ایثارگر بیکار دارد|مستندسازی خاطرات خانواده شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: برای مستندسازی خاطرات خانواده شهدا برنامه ای تدارک داده ایم که از امسال اجرا می شود و در همین راستا با ۱۵۰ خانواده شهدا مصاحبه صورت گرفت.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالله پاکاری در نشست خبری به مناسبت روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: تا سال ۹۲ عملا برنامه های خاصی برای روز شهدا نداشتیم و از سال ۹۲ با تشکیل ستاد در بنیاد برنامه های منسجم پیاده شده است و توانستیم این روز را بیشتر به مردم بشناسانیم و به طوری که در سال ۹۴ سطح آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به روز شهدا به ۴۵ درصد رسیده است و انشالله مردم این روز را به عنوان یک روز ملی بشناسند.

 مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در ادامه گفت: تقدیم ۸ هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ آزاده نشان از نقش و جایگاه بالای مردم گیلان در دفاع مقدس دارد و این سرمایه ای است که مردم گیلان برای انقلاب دادند و پای آن ایستادند و همچنین تقدیم ۱۹ شهید مدافع حرم نشان دهنده ادامه این مسیر و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه در قبال شهدا همه مسئولیم یادآور شد: امانتی که شهدا به ما سپردند باید به خوبی به نسل های بعد منتقل کنیم زیرا اقتدار و سلامت کشور مانوس شدن با این فرهنگ غنی است.

پاکاری خاطرنشان کرد: برای بزرگداشت روز شهدا با تشکیل ستاد بزرگداشت مقام شهید در استانداری به ریاست معاون سیاسی امنیتی از ماه ها قبل برای روز بزرگداشت شهدا تدارک دیده شده است.

 مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه برنامه های متعددی توسط بنیاد شهید برگزار میشود افزود: برگزاری پیاده روی خانوادگی، بازدید از مراکز فرهنگی و ایثار شهادت استفاده از ظرفیت نماز جمعه، کاشت ۸ هزار نهال به نیت ۸ هزار شهید، تکریم از مادران شهدا در سالن الغدیر استانداری از جمله برنامه ها است.

وی با بیان اینکه در استان گیلان حدود ۹ هزار از فرزندان ایثارگران در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: ۳ هزار ایثارگر داریم که بیکار هستند و اگر جامعه دانشگاهی اضافه شود اصلا این آمار برای استان گیلان خوب نیست. از امسال کسانی که می‌خواهند از سهمیه ۲۵ درصد دولتی استفاده کنند حتما باید در آزمون استخدامی شرکت کنند و خود سازمان سنجش تشخیص میدهد و عدالت رعایت می شود.

پاکاری با اشاره به وجود ۱۲۹۴ گلزار شهدا اظهار کرد: در آینده با گسترش و تجهیز گلزار شهدا قصد داریم تا مکانی برای برگزاری مراسم فرهنگی و برنامه های مختلف باشد و حدود ۹۹ درصد گلزار شهدا بازسازی شدند و تنها ۶ گلزار شهدا باقی مانده است.

این مسئول افزود: تا به امروز ۲۲۰ هزار از آثار شهدا جمع آوری شده که می تواند یک گنجینه ارزشمند برای فعالیت های علمی و فرهنگی قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: برای مستندسازی خاطرات خانواده شهدا برنامه ای تدارک داده ایم که از امسال اجرا می شود و در همین راستا با ۱۵۰ خانواده شهدا مصاحبه صورت گرفت.

وی افزود: همچنین طرح معتمدین ایثارگران از سال ۸۵ آغاز شده است و هدف آن استفاده از ظرفیت ایثارگران برای کمک به خود جامعه ایثارگران بوده و ایثارگران فعال در این مجموعه را در ۱۰ بخش تقسیم کردیم.

Share