اعتراض نماینده رشت به عملکرد هیات نظارت و پاسخ رئیس ستاد انتخابات گیلان؛

کوچکی‎نژاد: انتخابات شوراهای گیلان جاده یک‌طرفه است| احمدی‎پور: بر شاخه نشسته و بُن می‌برند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به مسؤولان امنیتی گیلان و کشور درباره عملکرد اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان هشدار داده بود که این موضوع با واکنش احمدی پور مواجه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عملکرد هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان اظهار کرد: سلامت انتخابات گیلان با عملکرد اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا و به‌کارگیری از تندترین افراد که دارای دیدگاه سیاسی افراطی هستند زیرسؤال است.

وی رأی‌گیری هیأت پنج نفره نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان را قانونی ندانست و با بیان اینکه این موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس کشیده شده است، افزود: مجمع نمایندگان استان طی نامه‌ای به مجلس خواستار برگزاری انتخابات دوباره اعضای هیأت نظارت هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون از پنج نفر، دو نفر اعضای اصلی هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان استعفا کرده‌اند، افزود: لاریجانی به اعتراضات ما بر نحوه رأی‌گیری غیرقانونی اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان رسیدگی نکرد و این امر خلاف بوده و به لاریجانی تذکر داده شد.

وی با تصریح بر اینکه سلامت انتخابات در گیلان در معرض تردید است، بیان کرد: به مسؤولان امنیتی کشور هشدار می‌دهم که اگر دقت لازم در باره انتخابات مذکور صورت نگیرد اتفاق‌های دیگری رقم می‌خورد و بنده به عنوان نماینده مردم شهرستان رشت تا آخر موضوع مذکور را پیگیری می‌کنم و از همکاران خود می‌خواهم در روند ناحق انتخابات از حقوق مردم دفاع کنند و از آن نگذرند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان شائبه‌هایی را در روند انتخابات شوراهای شهر و روستای استان پیش می‌آورد، خاطرنشان کرد: معاون سیاسی‌ استاندار گیلان تلاش می‌کند نظارت و اجرا در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان یک‌طرفه و به نفع خودشان باشد و به همین دلیل تندترین نیروهای افراطی را در هیأت نظارت بر انتخابات به‌کارگیری کرده است.

وی انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان را جاده یک‌طرفه خواند و یادآور شد: به مسؤولان امنیتی و سیاسی گیلان هشدار می‌دهم انتخابات را یک‌طرفه نکنند و به مسؤولان امنیتی و سیاسی کشور نیز هشدار می‌دهم هر چه سریع‌تر جلوی این بی‌قانونی را بگیرند، دوره گذشته انتخابات شوراها نیز پس از یک ماه صندوق رأی را در یکی از مدارس پیدا کردیم و سه بار صندوق انتخابات شوراهای شهر رشت بازشماری شد.

برخی بر شاخه نشسته و بُن می برند

رئیس ستاد انتخابات گیلان در واکنش به اظهارات جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس قانون به مجلس محول شده، گفت: اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس قانون از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان‌ها، به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی معرفی و با حکم رئیس این هیات منصوب می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان‌ها نیز توسط هیات سه نفره استان منصوب می‌شوند و قانون چنین اختیاری به بدنه اجرایی برگزاری انتخابات برای دخالت در این امور نداده است.

محمد احمدی پور ادامه داد: متاسفانه برخی افراد که در رقابت با همکاران خود جا مانده‌اند، بر شاخه نشسته و آگاهانه یا ناآگاهانه، بن می‌برند.

وی به کارگیری نیرو در هیأت نظارت بر انتخابات از سوی خود را غیرواقعی و اتهامی بی اساس دانست و گفت: به نماینده‌ای که چنین شائبه‌ای را در جامعه مطرح و استقلال کاری همکاران خود را زیر سؤال می‌برد، توصیه می‌کنم مروری بر قانون انتخابات شوراهای اسلامی داشته باشد.

محمد احمدی پور خدشه وارد کردن به اعتماد عمومی در زمینه سلامت نظارت بر برگزاری انتخابات را یکی از دسیسیه های همیشگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: همواره باید هوشیار و با بصیرت بود تا به دلیل انگیزه‌های سیاسی و جناحی، بهانه به رسانه‌های معاند نداد.

رئیس ستاد امنیت انتخابات گیلان حفظ سلامت و امنیت انتخابات را از وظایف و تاکیدات رهبر معظم انقلاب به وزیر کشور و مسئولان اجرایی انتخابات عنوان کرد و گفت: نا امن جلوه دادن فضای انتخابات و تهدید کردن در این زمینه، جفای بزرگی در حق نظام وانقلاب اسلامی است.

Share