پزشکیان مطرح کرد:

کولبرها در کردستان می‌میرند اما تلویزیون چیزی نمی‌گوید|حاشیه‌نشینی زاییده نبود عدالت است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به وجود برخی بی‌عدالتی‌ها در شهرها و روستاهای دورافتاده انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری که صبح امروز در مجتمع آدینه برگزار شد با اشاره به شعار «جلب اعتماد عمومی»،‌ گفت: حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر به مورادی اشاره می‌کند که موضوع آن اعتماد عمومی است.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) به مالک اشتر تأکید می‌کند که قلبت را برای رحمت به مردم باز کن و با مردم با لطف و مهربانی رفتار کن. اعتماد زمانی به وجود می‌آید که مردم ببینند ما با تمام وجود در خدمتشان هستیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: مردم با تمام وجود احساس کنند برایشان تلاش می‌کنیم و زحمت می‌کشیم. تلاش ما نباید برای جناح و گروه خود باشد باید با عدالت با آنها رفتار کنیم نه اینکه عده‌ای را له کرده و از بین ببریم.

پزشکیان با تأکید بر عمومیت در عدل تأکید کرد: باید رضایت همه مردم و مجموعه قومیت‌ها، طبقات، احزاب و گروه‌ها را جلب کنیم. وقتی عامه مردم ناراحت شوند رضایت عده‌ای خاص به درد نمی‌خورد.

نایب رئیس مجلس همچنین گفت: نارضایتی عموم مردم باعث می‌شود خواص نیز از بین بروند و نارضایتی عده‌ای خاص با رضایت عامه مردم بخشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: این روزها می‌بینیم که کولبرها در کردستان برای امرار معاش خود با سختی فراوان در سرما و از دره‌ها می‌گذرند و همین چندی پیش دو نفر از آنها در این راه فوت کردند اما رسانه ما در این‌باره چیزی نمی‌گوید. در حالی که اگر در تهران یک اسکن نباشد بیست و سی از آن گزارش تهیه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی نمی‌گذاریم جلوی مجلس عده‌ای حرف بزنند همه می‌فهمند که یک مشکلی است. حاشیه‌نشینی نیز زاییده نبود عدالت در کشور است.

پزشکیان در پایان تأکید کرد: باید شاخصی تعیین شود تا برای هر شهر اعتبار مشخصی در نظر گرفته شود. اینگونه اعتماد مردم جلب می‌شود. باید با انصاف و عدالت با مردم برخورد کرد.

Share