خدایگانی خواستار شد:

کنترل طرح های نمای ساختمان های لاهیجان مطابق با هویت ایرانی – اسلامی

ئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به استفاده از مصالح کامپوزیت نامرغوب در نمای برخی ساختمان ها ، به موقعیت ویژه توریستی و گردشگری شهر لاهیجان اشاره و خواستار کنترل طرح های نمای ساختمان ها و تعیین شاخص هایی مطابق با هویت ایرانی – اسلامی و منطبق با معماری و اقلیم منطقه در جهت ساماندهی سیما و منظر شهری شدند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی شهرلاهیجان در پنجاه و هفتیمن جلسه شورای شهر ، با اشاره به لزوم رعایت و نظارت بیشتر بر قوانین و دستور العمل های حوزه شهرسازی، افزود: متأسفانه در چندین نقطه از سطح شهر مشاهده می گردد مالکین ساختمان ها علاوه بر دریافت پروانه ساختمانی و احداث بخش اعظمی از ساختمان جدید، از تخریب ساختمان قدیمی بویژه آن بخش از ساختمان قدیمی که در قسمت عقب نشینی معابر قرار دارد ،خودداری می نمایند . همچنین در برخی موارد به رعایت بر و کف و کد ارتفاعی توجه نمی شود و نظارت لازم صورت نمی گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت این موارد ، از شهردار لاهیجان خواست عوامل مربوطه دقت نظر بیشتری در این زمینه معطوف دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به استفاده از مصالح کامپوزیت نامرغوب در نمای برخی ساختمان ها ، به موقعیت ویژه توریستی و گردشگری شهر لاهیجان اشاره و خواستار کنترل طرح های نمای ساختمان ها و تعیین شاخص هایی مطابق با هویت ایرانی – اسلامی و منطبق با معماری و اقلیم منطقه در جهت ساماندهی سیما و منظر شهری شدند .

رحیم کشاورز دیگر عضو شورای شهر با اشاره به پروژه احداث خانه کشتی و اعتبار استانی آن ، از شهردار لاهیجان خواست گزارشی از عملکرد مالی این پروژه اعم از هزینه کرد شهرداری و میزان اعتبارات تخصیص داده شده به شورا ارائه نمایند.

سید رضی فلاح چای دیگر عضو شورا با اشاره به قطع درختان خطر آفرین خواستار حذف ریشه این درختان بمنظور جایگزین نمودن آنها با نهال های جدید در روز درختکاری شد. وی با تأکید بر لزوم تمهیدات ویژه ایام نوروز و تنظیف شهر خواستار تسریع در تدابیر ویژه این ایام و اختصاص گشت سیار جمع آوری زباله در طول روز شدند .

Share