یک گام تا افتتاح رسمی دو پست اسکله

کشتی ۳ هزار تنی در مجتمع بندری کاسپین پهلو گرفت+ تصاویر

مسرور گفت: تلاش شبانه روزی صورت گرفته برای ساخت ۲ پست اسکله مجتمع بندری کاسپین در راستای تحقق وعده داده شده به ریاست محترم جمهور در سفر سال گذشته ایشان به منطقه آزاد انزلی بوده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کشتی سه هزار تنی در مجتمع بندری کاسپین به صورت آزمایشی پهلو گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در حاشیه این رویداد با بیان اینکه احتمالا رییس جمهوری در افتتاح رسمی دو پست اسکله مجتمع بندری کاسپین در این مجتمع حضور پیدا می کند افزود: تلاش شبانه روزی صورت گرفته برای ساخت ۲ پست اسکله مجتمع بندری کاسپین در راستای تحقق وعده داده شده به ریاست محترم جمهور در سفر سال گذشته ایشان به منطقه آزاد انزلی بوده است.

رضا مسرور با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین با رویکرد صادارت به کشورهای حاشیه خزر و خصوصا روسیه در حال ساخت و تکمیل است یادآور شد: بندرکاسپین مهمترین زیر ساخت کریدور شمال و جنوب بوده و در فاز اول با ظرفیت ۲ میلیون تن و در نهایت با ظرفیت نهایی ۱۵ میلیون تن به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به قابلیت عمق آب خور بسیار مناسب در بندرکاسپین ، امکان پهلو گیری تمامی کشتی های خزر در این بندر وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به موقعیت ویژه مجتمع بندری کاسپین در تکمیل کریدور شمال و جنوب، در صورت عبور تنها ۲ درصد از کالاهایی که از مسیر کانال سوئز گذر می کند علاوه بر انتقال بیش از ۲۰ میلیون تن کالا از این مسیر، شاهد افزایش اشتغال و سرمایه گذاری در منطقه و استان و همچنین تاثیر بسزای آن در اقتصاد ملی خواهیم بود.

گفتنی است مجتمع بندری کاسپین در ۲۲ پست اسکله مشتمل بر ترمینال‌های تجاری(ترمینال کانتینری، ترمینال‌های چندمنظوره، ترمینال‌های محوله عمومی، اسکله رو و ترمینال غلات)، سوخت و صنایع دریایی است.

پیش از این اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد از ریاست جمهور برای افتتاح دو پست اسکله مجتمع بندری کاسپین دعوت بعمل آورده بود.

Share