آیت الله قربانی در بیانیه خود به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد؛

کانون های مساجد توانستند آموزه‌های اسلامی را در جامعه تبیین کنند | مسجد خانه امن خداست

نماینده ولی فقیه در گیلان در بیانیه خود آورده است: کانون های فرهنگی وهنری مساجد با تلاش در زمینه های هنری و فرهنگی و با محور قراردادن قرآن مجید توانسته‌اند درس‌های معارف وآموزه‌های اسلامی را به شکل علمی و صحیح برای مردم تبیین کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در بیانیه خود به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آورده است: مسجد خانه امن خداست که خداوند اجازه فرموده تا بلند و زیبا ساخته شده و برای اهالی زمین مکان نور و هدایت  باشد و در چشم اهالی آسمان همچون ستاره های فروزان درخشان باشد.

مناره‌ها و گل‌دسته‌های فیروزه‌ای رنگ مساجد با صدای دلنشین اذان مسلمانان را بسوی خدا می خوانند و زنان و مردان مسلمان و با ایمان ایرانی و گیلانی همچون رودهای زلال و روان به ‌سوی مسجد سرازیر می‌شوند و با زمزمه نام مبارک معبود، از دغدغه‌های زمینی و اضطراب‌های زندگی فاصله بگیرند و اینگونه «الابذکرالله تطمئن القلوب» تحقق پیدا کند.

«هجده اسفند ماه» بیست و چهارمین سالگشت تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یادآور گام‌های پرتوان فرزانه ای غیور و متدینی است که برای جذب و هدایت و ارتقاء دانش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و دینی نوجوانان و جوانان برداشته شده و کانون های فرهنگی و هنری مساجد با تلاش در زمینه های هنر و فرهنگی و با محور قرار دادن قرآن مجید توانسته‌اند درس‌های معارف و آموزه‌های اسلامی را به شکل علمی و صحیح برای مردم به‌ویژه جوانان تبیین و تشریح کنند.

توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، وظیفه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم متدین را سنگین تر می کند تا محکم تر و عمیق تر گام برداشته و توجه به مسجد و کانون‌های فرهنگی و هنری را سرلوحه کارهای فرهنگی و دینی خویش قرار دهند.

شایسته است از تمامی مسئولین ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری، ائمه معزز جماعت، مسئولین محترم، هیأت امنا مساجد، مدیران سختکوش و کارکنان فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان که با همدلی و همزبانی تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر نمایم. امیدوارم با عنایت ویژه حضرت ولیعصر(فرجه الشریف)خداوند در دنیا ما را همنشین مسجد و مسجد را در آخرت شفیع همه ما و همه خدمتگزاران قرار دهد.

Share