مجتبی معینی

پیام های یک نمایش سه نفره!

مشایی و تیم نمایشش هم دیده شدند هم به مخاطب فهماندند که ما زنده هستیم و ریشه های تنومندی داریم و شما نمی توانید ما را حذف کنید

احمدی نژاد بیانیه می دهد که از هیچ کس در انتخابات حمایت نمی کند و می گوید که حتی اگر از نزدیکترین اطرافیان من هم چیزی شنیدید باور نکنید! چند روز بعد بقایی اعلام کاندیداتوری می کند و می گوید که تا آخرین نفس در صحنه می مانم و عزم جدی هم برای انتخابات  دارم. باز هم چند روز بعد مشایی پس از چندین سال سکوت و بی خبری به یکباره کنفرانس خبری تشکیل می دهد و تمام قد به دفاع و حمایت از بقایی می پردازد و می گوید که شبیه تر از بقایی به احمدی نژاد نمی شناسم! چند روز بعد احمدی نژاد بیانیه دیگری می دهد و می گوید که می خواهم کمی با مردم حرف بزنم و برخی مسائل را روشن کنم و در چند بند به دولت حمله می کند؛ حمله ای که به نظر می رسد ادامه دار باشد. و در نهایت چند روز بعد این سه نفر در یک قاب قرار می گیرند و یکی از شجاعت حرف می زند و آن یکی از فداشدن و نفر سوم هم اینها را تایید می کند.
به واقع معنای این نمایش های تک نفره و چند نفره چیست؟ این ها چه می خواهند بگویند و چه در سر دارند؟شاید هیچ کس نتواند پاسخی قطعی به این پرسش بدهد اما می شود از بین یکی از همین نمایش ها پاسخی را بیرون کشید و در برابر این علامت سوال بزرگ قرار داد.

مشایی در این نمایش می گوید من خودم درختم! شاید در ابتدا این جملات وی و حرکاتش کمی عجیب و سبک سرانه به نظر برسد اما اگر کمی دقت کنیم متوجه می شویم که وی با همین جملات و حرکات به ظاهر عجیبش، همه حرفها و پیام هایش را رسانده و جواب سوال ما را نیز داده است. مشایی می گوید من درختم، سبز سبزم، ریشه در آب و خاک این سرزمین بزرگ و قهرمان دارم. با این جملات، مشایی و تیم نمایشش هم دیده شدند هم به مخاطب فهماندند که ما زنده هستیم و ریشه های تنومندی داریم و شما نمی توانید ما را حذف کنید. حال این «شما» چه کسی است، خدا می داند… .

مجتبی معینی – دانش آموخته کارشناسی ارشد روابط بین الملل

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share