نماینده ولی فقیه در گیلان :

پلیس با رفتار اخلاقی و انسانی می تواند فرهنگ ترافیک را نهادینه کند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : درست است همه مردم متخلق به اخلاق انسانی نیستند ولی اخلاق انسانی را دوست دارند و پلیس نظام اسلامی باید مختخلق به اخلاق الهی و اسلامی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سفیر سبز، آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار فرمانده و جمعی از نیروهای پلیس راه گیلان گفت : درست است در بعضی جا خشونت پاسخ می دهد ولی تاثیر آن آنی و زود گذر است ، ولی رفتار و گفتار و کردار اخلاقی و انسانی اگرچه در دراز مدت اثر می گذارد ولی اثر آن ماندگار و پایدار خواهد بود.

وی افزود : اوایل انقلاب در هتل استقلال تهران یک همایش بین المللی برگزار بود که یکی از مهمانان خارجی گفت : من از روی رفتار نیروی نظامی و انتظامی و مسئولان برقراری نظم اجلاس شما می توانم نوع نظام و روحیه مردم شما را تشخیص دهم.

وی ادامه داد: زیرا اگر رفتار ماموران نظم شما ظالمانه باشد باید گفت نوع حکومت شما دیکتاتوری است و مردم شما را جز با این سبک نمی توان اداره کرد ولی اگر رفتارهای بر اساس اخلاق و ادب باشد می توان گفت نوع حکومت شما عادلانه و ماندگار می باشد.

وی همچنین گفت : او می گفت من با این میزان می توانم استدلال کنم که نظام جمهوری اسلامی الهی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در راس نظام ما یک مرجع تقلید قرار دارد و به نظر ما دستوراتش از قرآن و دین الهام می گیرد و ما هم کسانی هستیم که با تربیت علی و خاندانش تربیت شده ایم و تربیت اسلامی داریم از این رو دنیا از ما بیشتر از دیگران انتظار دارد.

وی گفت : ایام عید در پیش است و از سایر استانها و حتی برخی از کشورها چندین میلیون نفر به کشور و حتی استان ما می آیند بنابراین ما باید اسوه و نمونه اخلاق و ادب باشیم.

وی ادامه داد : باید رفتار ما به همگان بگونه ای باشد وقتی مهمانان گیلان به موطن خود برمی گردند بگویند پلیس و مردم ما اسوه هستند ، با اخلاق و ادب هستند و با ما رفتار انسانی داشتند و در واقع این خاطره خوب را با خودشان به ارمغان ببرند .

وی افزود : درست است تصادفات و تخلفات ناشی از بی توجهی به مقررات و کلاه ایمنی و لباس روشن در شب نپوشیدن، رعایت سرعت مطمئنه نکردن ، همه این ها شرط است اما اینها را می توان با زبان لین و نرم به مردم تذکر داد که اثر آن بیشتر است ولی اگر برخورد ها با داد و فریاد و اهانت همراه باشد اثر سوء فراوانی خواهد داشت و نتیجه عکس می دهد.

آیت الله قربانی گفت: انتظار نظام ما این است که شما با اخلاق حسنه و بر اساس دستور العمل های دینی وظایف خودتان را اجرا کنید و وقتی هم مردم ببینند شما رفتار اخلاقی و اسلامی دارید دست شما را می بوسند و احترام ویژه می کنند و الحمد الله از گذشته تا کنون در این زمینه کلی پیشرفت داشتیم اما هنوز به نقطه ایده ال هنوز نرسیدیم باید تلاش زیادی به خرج دهیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

Share