رییس كل دادگستری استان گیلان خبر داد:

ورود ۳۲۹ هزار پرونده به محاکم قضایی گیلان|جرائم خشن در استان بسیار ناچیز است

رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: در ۹ ماهه سال جاری حدود ۳۲۹ هزار پرونده در دادگستری های استان وارد شده است و تقریبا به تمامی این پرونده ها با تلاش و کوشش قضات و کارمندان دستگاه قضایی رسیدگی و مختومه گردیده است که نسبت به سال گذشته ۳درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: در ۹ ماهه سال جاری حدود ۳۲۹ هزار پرونده در دادگستری های استان وارد شده است و تقریبا به تمامی این پرونده ها با تلاش و کوشش قضات و کارمندان دستگاه قضایی رسیدگی و مختومه گردیده است که نسبت به سال گذشته ۳درصد افزایش داشته است.

 احمد سیاوش پور با توصیف اینکه گیلان  یکی از زیباترین مناطق ایران می باشد، اظهار کرد: جنگل های زیبا و ییلاق های مصفای کوهستان های غرب و شرق گیلان، سواحل زیبای دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی که از ویژگی های منحصر به فرد گیلان است و دهها مرکز تاریخی، مذهبی و تفریحی،شاهد انبوهی از جمعیت بازدیدکننده در تمام فصول سال می باشند.

وی تصریح کرد: بنا به آمارهای موجود گیلان دهمین استان پرجمعیت و بیست و هشتمین استان وسیع ایران است و رشت پرجمعیت‌ترین شهر شمالی ایران است که  تراکم جمعیت در این استان با ۱۷۷ نفر در هر کیلومترمربع جایگاه سوم را در ایران دارد.

این مقام ارشد قضایی وجود شخصیت‌هایی مانند آیت الله بهجت و آیت الله ضیابری و نهضت جنگل را جزء تاریخ‌ درخشان گیلان عنوان کرد و افزود:استان گیلان پذیرای جمعیتی معادل کل جمعیت خود در فصول مختلف می باشد که برای مسافرت و گردش و تفریح به استان می‌آیند.

وی با اشاره به جمعیت ۲ونیم میلیون نفری و متراکم گیلان و شرایط خاص گردشگری و تردد مسافران گفت: امنیت در استان در سطح مطلوبی بوده و به جهت نجابت و فرهنگ بالای مردم گیلان،جرائم خشن در استان بسیار ناچیز میباشد.

سیاوش پور در ادامه با اشاره به پرونده های قضایی استان در سال جاری اعلام کرد: در ۹ ماهه سال جاری حدود ۳۲۹ هزار پرونده در دادگستری های استان وارد شده است و تقریبا به تمامی این پرونده ها با تلاش و کوشش قضات و کارمندان دستگاه قضایی رسیدگی و مختومه گردیده است که نسبت به سال گذشته ۳درصد افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری تعامل دستگاه قضایی استان با سایر دستگاه های اجرایی و امنیتی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:تمام مسئولین استان اهتمام قوی در خدمت به مردم دارند.

وی با بیان اینکه گیلان جزء برترین استان ها شناخه شده است،افزود: علیرغم حجم زیاد پرونده وارده،همکاران قضایی و اداری با تمام توان در ارائه خدمت به مردم تلاش می نمایند.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: در سال گذشته حدود پانصد هزار ورودی پرونده داشتیم و همین مقدار نیز توسط دستگاه قضایی مختومه شده است و پیش بینی میشود استان گیلان دومین استانی باشد که کمترین مانده پرونده از لحاظ اوقات رسیدگی را دارا باشد.

Share