درحاشیه افتتاح بخشی از آزادراه رشت- قزوین؛

همه بودند به جز آنها که باید باشند | به نام دولت، به کام حزب اعتدال و توسعه گیلان!+ تصاویر

با فرض اینکه مراسم افتتاح برعهده وزیر راه وشهرسازی بود یا حتی باتوجه به نزدیکی سفر دکتر روحانی به گیلان می توانست توسط رئیس جمهوری افتتاح شود، ولی چرا عده ای دوست دارند همه چیز را به نام خود تمام کنند، آن هم با بایکوت خبری و حذف دیگران!؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل خبر، روز گذشته در کمال تعجب اعلام شد که ۳ کیلومتر و ۲۰۰ متر دیگر از آزاد راه رشت – قزوین با حضور دکتر محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و همچنین خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افتتاح شد. این خبر از آن جا برای رسانه های گیلان مایه تعجب بود که ساعاتی قبل از افتتاح پروژه اداره کل راه و شهرسازی استان با پیامکی اعلام کرد که مراسم افتتاح این بخش از آزادراه با حضور وزیر راه و شهرسازی به زمان دیگری موکول شده است و شاید برای همین مساله استاندار گیلان در دهکده ساحلی انزلی جهت حضور در همایش ائمه جمعه گیلان شرکت کرد.
با این حال حضور افراد مختلف در این افتتاح نشان می دهد که بسیاری از آن نیز خبر داشتند. هرچند مدیران راه و شهرسازی، معاون عمرانی استانداری گیلان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و دیگر مدیران تخصصی مرتبط همچون پلیس راه در مراسم حضور نداشتند اما رئیس سازمان برنامه و بودجه ، مدیرکل ارشاد ، مدیرکل ورزش و جوانان و مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به عنوان ادارات غیر تخصصی به همراه تعدادی از اعضای حزب اعتدال و توسعه استان در آن حضور پیدا کردند.
در این میان پوشش تصویری گیلانی ها از این مراسم عجولانه افتتاح نیز متعلق به پورتال سازمان برنامه و بودجه گیلان بود که در عکسهای خود بیشتر از همه بر حضور رئیس این سازمان در کنار دکتر نوبخت تاکید می کرد! و پوشش ملی آن نیز در اخبار شبکه اول سیما توسط صداوسیمای قزوین انجام شد.
بعد از برپایی بزرگداشت های عجیب و غریب جدا از شغل سازمانی برای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی حال ظاهرا افتتاح آزادراه رشت- قزوین نیز به نام سازمان برنامه و بودجه باید ثبت شود و گویی مدیران تخصصی راه و شهرسازی استان در اجرای پروژهای به ارزش تقریبی ۱۸۰ میلیارد تومان نقشی ندارند و سهمشان از مدیرکل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش و ارشاد و اعضای حزب اعتدال و توسعه استان هم کمتر است!
در یک سناریوی بدبینانه حتی می توان چنین استنباط کرد که این نوع اطلاع رسانی به نوعی برای جدایی و اختلاف افکنی بین مدیران استان با دکتر نوبخت است و در سناریوی خوش بینانه تر می توان اینگونه استنباط کرد که متولیان امر حتی از عهده برگزاری یک افتتاحیه درخور شان نیز بر نمی آیند و حتی در آن هم باید مشاهده کنیم که آن هایی که باید در مراسم باشند دعوت نمی شوند و خبرنگاران نیز حضور ندارند. با هر نگاهی خوش بینانه یا بدبینانه ای باید گفت یک جای کار می لنگد و متولی اصلی کار نامعلوم است.
با فرض اینکه مراسم افتتاح برعهده وزیر راه وشهرسازی بود یا حتی باتوجه به نزدیکی سفر دکتر روحانی به گیلان می توانست توسط رئیس جمهوری افتتاح شود، ولی چرا عده ای دوست دارند همه چیز را به نام خود تمام کنند، آن هم با بایکوت خبری و حذف دیگران!؟ این میل به دیده شدن شاید برای عده ای نام بیاورد و برای عده ای نان ! ولی بدون شک ضرر اصلی متوجه دولت یازدهم خواهد بود ،دولتی که در اوج مشکلات عدیده کشور برای رفاه گیلانیان بیش از ۱۸۰ میلیارد اعتبار عمرانی در این پروژه منظور کرد و حال برخی از مدیران منتسب به آن حاضر نشدند کمی صبر کنند تا شاید چنین پروژه پر افتخاری به دست رییس دولت افتتاح شود و با تلاشی عجولانه سعی کردند تا آن را به خود منتسب کنند.

Share