عصر دیروز؛

نشست شهردار رشت با نمایندگان وزارت امور خارجه در کشور و استان گیلان برگزار شد

نشست شهردار رشت با معاون بازرسی وزارت امور خارجه و نماینده وزارت خارجه در استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در این جلسه جباری، مشاور عالی شهردار رشت،فاطمه قدیمی،مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت،متین عاشوری،مدیر دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت و جمعی از مدیران شهرداری حضور داشتند.

سید محمد علی ثابت قدم،شهردار رشت در این جلسه با اشاره به پیشینه فرهنگی بالایی شهر رشت اظهار داشت: رشت پس از تهران پرتراکم ترین شهر کشور محسوب می شود.

ثابت قدم شهر رشت را شهر اولین ها دانست و بیان کرد: اولین کتابخانه،اولین داروخانه،اولین تئاترخانه و … در رشت وجود داشته است.

شهردار رشت مطرح کرد: در سال ۹۴ افق برنامه ریزی شهرداری رشت را متناسب با سند چشم انداز کشور طراحی کردیم و مبنای چشم انداز ما برندسازی و سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد اعتماد محلی در رشت هستیم مطرح کرد: تلاش می کنیم ارائه خدمات را در مناطق پنج گانه و نواحی ۱۵ گانه رشت به طور عادلانه داشته باشیم.

ثابت قدم افتتاح پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت،احداث ده سرای محله،تاسیس ۶ دفتر تسهیل گری،افزایش فضاهای عمومی شهری را از جمله اقدامات شهرداری در سال ۹۵ برشمرد.

وی با اشاره به معرفی شدن شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو اظهار کرد: مبحث خوراک می تواند علاوه بر معرفی فرهنگ بومی منجر به اشتغال زایی و رسیدن به توسعه پایدار باشد.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: حضورانجمن راهنمایان گردشگری در رشت مبنایی شد که ارتباطات درون شهری خود را با سایر سازمان های کشور و استان هم سو کنیم.

وی تصریح کرد: همکاران ما با مطالعه به این نتیجه رسیده اند مراکزی در شهر رشت ایجاد شود که در زمینه های کالبدی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

فاطمه قدیمی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این جلسه بیان کرد: شهر رشت امروزه با حمایت های دکتر ثابت قدم در حوزه توسعه روابط بین الملل فعال شده است و در راستای سیاست های توسعه روابط خارجی کشور   گام برمی دارد.

وی با اشاره به مسیر توسعه و تحول رشت در حوزه های مختلف اظهار کرد: شهرداری رشت با ورود خود در راستای برند کردن رشت در حوزه های بین الملی گام برداشته است.

باقرپور، نماینده وزارت امور خارجه در استان گیلان در این جلسه اظهار داشت: شهر رشت به عنوان مرکز ثقل فرهنگی و میراثی کشور محسوب می شود و در ایام نوروز نیز پذیرای بیش از دو میلیون گردشگر است.

داود رضایی اسکندری؛ معاون بازرسی وزارت خارجه در این جلسه بیان کرد: همکاران ما در دفتر نمایندگی گیلان به لحاظ موفق عمل کرده اند.

وی از حضور ۲۷ الی ۲۸ دفتر وزارت خارجه در مراکز استان های کشور خبر داد و افزود: نمایندگی وزارت خارجه گیلان جزو نمایندگی های فعال کشور محسوب می شود.

معاون بازرسی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: دفاتر وزارت خارجه می توانند به عنوان بازوی مشورتی برای مسئولان استان ها عمل کنند و می توانند در توسعه روابط خارجی و جذب سرمایه گذاری موثر باشند.

Share