با برگزاری استقبال رسمی

ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به داغستان، به ایران بازگشت+ گزارش تصویری

ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به بندر ماخاچ کالا در جمهوری داغستان روسیه، پس از انجام ماموریت خود به ایران بازگشت و در بندرگاه انزلی پهلو گرفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ناخدا یکم احمدرضا باقری، فرمانده ناوگان شمال در مراسم استقبال از ناوگروه اعزامی به کشور روسیه اظهار کرد: در سال ۸۷ با صدور فرمان حضور نیروی دریایی در اقیانوس هند و آبهای بین المللی و بعد از آن در سال ۸۸ با اهدای عنوان راهبردی به ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری در نوشهر، وظیفه سنگینی برعهده نیروی دریایی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جهت انجام وظیفه سازمانی و پیشبرد سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سال ۸۵ تاکنون بیش از ۴۵ ناوگروه به آبهای دوردست از جمله اقیانوس هند، اطلس، باب المندب و مالاگا اعزام شدند، گفت: نیروی دریایی نقش خود را به عنوان نیرویی راهبردی در حفظ منافع جمهوری اسلامی به عمل آورده و کارکنان ولایتمدار و خدوم آن نیز نقش خود را با اجرای ماموریت در شمالی ترین نقاط دریای خزر به نمایش گذاشتند.

باقری همچنین افزود: برقرای تعاملات، دید و بازدیدهای نظامی و دیپلماتیک در دو سال اخیر سبب برقراری ارتباطات دریایی با کشورهای روسیه و آذربایجان شده است و در آینده ی نزدیک این تعاملات با کشورهای قزاقستان و ترکمنستان نیز انجام خواهد شد.

فرمانده ناوگان شمال حضور ناوگروه صلح و دوستی ایران در بندر ماخاچ قلعه را قدم مهمی در اهداف نیروی دریایی عنوان کرد و تصریح کرد: ناوگروه صلح و دوستی در طول امسال با اعزام به آذربایجان پرچم جمهوری اسلامی ایران را در آن کشور برافراشت.

وی در پایان اظهار داشت: نیروی دریایی در راستای دفاع از حق و حقوق نظام مقدس ایران و مردم، وظایف خود را از جمله در راستای تبیین نظام حقوقی دریای خزر به نحو احسن انجام خواهد داد.

Share