وزیر نفت مطرح کرد

میراث فرهنگی در خطر است |لزوم تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به طرح های گردشگری گیلان

وزیر نفت با بیان اینکه منابع ارزان قیمت در ارقام بزرگ را می توان از صندوق توسعه ی ملی جذب کرد افزود: تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به طرح های گردشگری گیلان ضروری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر نفت در جلسه توسعه گردشگری گیلان گفت: بالای ۳۸ درصد تولید ناخالص در تهران اتفاق می افتد و مردم تهران حجم زیادی از کار و فعالیت را بر دوش دارند و برای استراحت خود معمولا مازنداران و گیلان رو انتخاب می‌کنند و این پول عظیمی را وارد استانها میکند.

بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه فعالیت زیربنایی در استان به خوبی انجام شده است یادآور شد: مقوله آزاد راه در کنار راه آهن و هواپیمایی از جمله اقدامات موثر در بحث گردشگری است که به خوبی تا کنون درحال انجام است.

وی افزود: علاوه بر اینکه به کشاورزی باید توجه شوددر بخش صنعت و خدمات گردشگری نیز نیازمند توجه بیشتری هستیم.

زنگنه خواستار تشکیل کارگروه منابع طبیعی و زیست محیطی در تهران برای استانهای شمالی شد و افزود: راه و شهرسازی نقش بیشتری از سازمان گردشگری در توسعه گردشگری نداشته باشد کمتر هم نخواهد داشت. چون بیشتری موارد در زمینه کاربری اراضی زیر نظر این سازمان است. یک طرح جامعه ای داده شود و اگر میتوانید از مشاور بین المللی در زمینه گردشگری راهنمایی بگیرید تا کمک بزرگی در بخش گردشگری استان باشد.

وی با بیان اینکه منابع ارزان قیمت در ارقام بزرگ را می توان از صندوق توسعه ی ملی جذب کرد افزود: تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به طرح های گردشگری گیلان ضروری است.

وزیر نفت با بیان اینکه بزرگترین خدمت دولت کاهش نرخ تورم بود اظهار کرد: مالیات وعوارض ارزش افزوده و تامین اجتماعی را نمی توانیم حذف کنیم یا نگیریم.

زنگنه با اشاره به اینکه قانون کار موجود قانون کار حامی کار نیست اظهار کرد: قانون کار فعلی حامی کارفرما است و تاکنون هیچ دولتی جرات تغییر این قوانین را پیدا نکرده است. باید قوانینی وضع شود که سبب رونق کسب و کار باشند.

وی با اشاره به مشکلات میراث فرهنگی گفت: بخشی بزرگی از تمدن اسلامی در گیلان رخ داده و میراث فرهنگی در خطر است و از نظر من فاجعه است بسیاری از مکانها و نمادها در حال از بین رفتن است باید عوارضی یا قوانینی وضع شود تا از محل درآمدهای کسب شده برای حفظ المانهای تاریخی هزینه شود.

Share