در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورا رقم خورد

موافقت شورا با احداث جایگاه‎های کوچک سوخت‎رسان و سرویس بهداشتی در رشت

یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر رشت درحالی امروز برگزار شد که اعضای شورا مصوبات مهمی داشتند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر رشت پیش از ظهر امروز در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.

مسعود کاظمی رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با اشاره به روز نیکوکاری گفت: انفاق از صفات پسندیده انسانیت است و سبب میشود که حرص را از زندگی دور کند.
وی به روز جهانی زن اشاره کرد و گفت: نقش زنان غیر قابل انکار است و خوشحال هستیم که در پارلمان شهری دوتن از زنان شهرمان حضور دارند و این نشان دهنده فعالیت زنان در عرصه های مختلف اجتماعی سیاسی است.
در ادامه جلسه فاطمه شیرزاد به عنوان ناطق اول با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: به همه تلاش گران محیط زیست و محافظان طبیعت خستنه نباشید میگویم.
وی به مشکلات لندفیل سروان اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات استاندار امیدوارم که منابع طبیعی راه دسترسی به مکان احداث لندفیل سراوان را فراهم کند و به زودی شاهد رفع مشکل سرازیری شیرابه های زباله های سروان به طبیعت باشیم.
این عضو شورا به روز نیکو کاری اشاره کرد و گفت: همدلی و همراهی از خصوصیات بارز ایرانیان است و شهروندان شهر رشت نیز همیشه در این امر پیش قدم بودند.
شیرزاد در مورد پرداخت معوقات روزهای پایان سال اشاره گفت: بنده بار دیگر تاکید به پرداخت معوقات کارکنان شهرداری را دارم تا همه با دستان پر پایان سال به خانه ببرند.
وی ادامه داد: زمزمه هایی از سوی کارکنان شهرداری به گوش ما می‎رسد که میگویند که قرار نیست حقوق پرداخت و معوقه هایشان پرداخت شود که از همینجا به این اطمینان را میدهم که چتین چیزی نیست و حتما پرداخت خواهد شد.
شیرزاد بر لزوم مرمت آسفالت ها و زیباسازی چهره شهر برای استقبال از مهمان های نوروزی تاکید کرد و گفت: در این سه سال گذشته کارگروه حمایت از اقشار سیب پذیر فعال بوده و ۲۸ اسفند ماه سومین همایش تجلیل از اقشار اسیب پذیر را برگزار خواهیم کرد.

 صابر: دلیل برگزاری مناقصه در پایان سال چیست؟ / حاجی پور: اتفاقا الان وقت برگزاری مناقصه است

در ادامه عباس صابر با اشاره به اینکه شهرداری دیون زیادی دارد گفت: زمزمه هایی ازشهرداری شنیده میشود که مناقصه هایی برگزار شده است. علت این مناقصه ها چیست ؟ مثل مناقصه پل طبیعت ! مگر در پانزده روز آخر سال چه اتفاقی قرار است که بیفتد؟ میتوانیم این مناقصه را به سال بعد موکول کنیم. اگر مناقصه برنده  داشته باشد شورا اجازه شروع کار را نمی‎دهد.

حاجی پور در ادامه گفت: اگر در بودجه کدی مشخص شده است الان وقت مناقصه است. این فرصت باقی پیمانکار قبل سال کارهای ابتدایی خود را انجام دهد و بعد بقیه کارها به سال بعد انجام شود.

این عضو شورا اظهار کرد: هیچ گونه بار مالی به شهرداری منتقل نمیشود و از نظر اداری جلو خواهیم افتاد است.

وی افزود: الان مدت یکماه است که می‎خواهیم آسفالت خیابان ها را آغاز کنیم اما با وجود این شرایط جوی ممکن نیست.

مصوبات مهم شورا در آخرین روزهای سال

گفتنی است در این جلسه شورا لایحه عدم وجود پارکنیگ در شهرداری منطقه دو و تجهیز اداری این شهرداری مورد بررسی قرار گرفت که عاطفی شهردار منطقه دو در مورد خرید ساختمان سپیدار در خیابان احسانبخش برای انتقال شهرداری منطقه دو به این مکان توضیح داد و گفت مبلغ خرید این ساختمان کاملا به صورت تهاتر خواهد بود.

وی افزود: ساختمان منطقه دو اجاره ای نیست اما ساختمان خدمات شهری و ناحیه دو استیجاری هستند که سریع به انجا منتقل خواهند شد اما به صورت کامل تا سه ماه اینده انتقال پیدا خواهد کرد.

علوی در سوالی خارج از دستور در مورد حفاری در باع محتشم از عاظفی شهردار منطقه دو سوالی پرسید و گفت: چطور ممکن است که باغ محتشم را که جزو میراث ملی است حفاری کنند؟! ونباید انجا کاری انجام شود. تذکر شورا به شهرداری است که باید در حفظ میراث ملی در حوزه شهری کوشا باشد.

در ادامه جلسه این لایحه با کسر دو میلیارد در مورد تجهیزات شهرداری رای داده شد.

دستور بعدی جلسه احداث ۱۰۴ ایستگاه اتوبوس و ۲۰۰ استند تبلغاتی در سطح شهر است که به صورت عادی وارد کمیسیون های مربوطه شد.

علوی در همین رابطه گفت: بر اساس قولی که به مردم و فرمایشات رهبری طرح اقتصادی مقاوتی شهرداری رشت اماده شده است و تقاضا دارم این طرح را جهت بهره برداری در شورا مطرح شود.

پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی نرخ بلیط ها در شهر شادی لایحه دیگری بود که در صحن بررسی و با آن موافقت شد.

احداث جایگاه‎های کوچک سوخت‎رسان و سرویس بهداشتی در رشت لایحه دیگری بود که در صحن مورد بررسی قرار گرفت. این لایحه با مشارکت شهرداری و تفاهم با شرکت پتروایروبیک به صورت ترک تشریفات باطول مشارکت ۱۲ سال و با واگذاری ۱۵ قطعه زمین با نشانی پیشنهادی که پس از قرار مکان و متراژ مشخص خواهد شد.

همچنین به اصلاح ردیف اعتباری منطقه یک شهرداری رست برای تملک مسیر امام علی به ولیعصر و احساندوست رای داده شد.

Share