اصحاب فرهنگ و هنر با فرماندار تالش دیدار کردند

مهدوی: تالش نماد هنر ایران است | مشاور فرماندار تالش در امور فرهنگی منصوب شد

فرماندار تالش گفت: سخن گفتن در نزد اهالی هنر کاری سخت است در حالی که تمام زندگی هنر بوده و هست و بدون آن زندگی ناممکن خواهد بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان تالش شامگاه ۱۰ فروردین با جمعی از هنرمندان و خبرنگاران این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست چند ساعته که از ۱۹ تا ۲۱:۳۰ دقیقه ادامه داشت تعدادی از این افراد به بیان دیدگاه ها و چالشهای عرصه کاری خود پرداختند.

مهدوی نیز طی سخنانی گفت: قرآن کریم، شهادت را یک هنر می داند که یک انسان نوع مرگ خود را انتخاب کند و شهید شاپور رسول زاده به عنوان یکی از چهره های هنرمند و شاخص این شهرستان است که به درستی این معنا را شناخت.

وی در مورد فعالان هنر تالش گفت: هنرمندان برای تالش با تمام زیبایی که دارد تعصب دارند که باید به فال نیک گرفت.

فرماندار تالش افزود: سخن گفتن در نزد اهالی هنر کاری سخت است در حالی که تمام زندگی هنر بوده و هست و بدون آن زندگی ناممکن خواهد بود.

وی همچنین هنر را نگاهی زیبایی شناختی به موضوعات بیان کرد که ارزش فرهنگی و امید ایجاد می کند.

مهدوی حیات براساس آموزه های قرآن را نیز یک هنر خواند که در هر جایی که نگاه کنیم تجلی هنر و خلاقیت است و از این رو باید به هنرمندان به صورت عملی ارج بگذاریم.

این مقام دولتی از توجه به فعالان این عرصه در سیاستهای دولت تدبیر و امید سخن گفت که فقط در حوزه نشر کتاب، یک دگرگونی ایجاد شده است.

تالش نماد هنر است

وی تالش را نماد هنر در ایران خواند که تاریخ، جغرافیا، ویژگیهای عشایر و روستاها، انقلابی بودن، پایمردی در مقابل دشمن و زندگی توام با وحدت قومیت ها و مذاهب آن حاکی از این واقعیت است.

فرماندار تالش نوای موسیقی تالشی را یکی از عوامل علاقمندی خود به تالش بیان کرد.

وی ساخت فیلمهای متعدد و عکسهایی با مدالهای رنگین را از نشانه های بالندگی هنرمندان تالش خواند که جا دارد به دلیل توانمندی هنرمندان تالش برای توسعه آن فکر کرد.

 مهدوی ایجاد جشنواره های فرهنگی و هنری و هفته فرهنگی تالش در سایر نقاط کشور را یکی از راهکارهایی ذکر کرد که می تواند ظرفیتهای این خطه را به همگان معرفی کند.

فرماندار تالش در ادامه مشارکت دست اندرکاران هنر در زمینه انتخابات را یک ضرورت خواند که جایگاه مثبتی در حضور مردم پای صندوق های رای دارند.

وی در پایان خواستار نشستهای تخصصی با حضور هر یک از انجمنها و کانونهای هنری شهرستان تالش شد.

مشاور جدید فرماندار تالش منصوب شد

در ابتدای این جلسه چنگیز شکوری بخشدار مرکزی تالش به عنوان مشاور رسانه ای، فرهنگی و امور جشنواره های فرماندار تالش معارفه شد.

مشاور جدید فرماندار تالش، سابقه ۲۵ سال روزنامه نگاری، نویسندگی و تالیف ۳ جلد کتاب در ارتباط با حوزه تالشان، برگزاری جشنواره های متعدد را در کارنامه خود دارد.

متن حکم فرماندار به شرح ذیل می باشد:

با سلام و تحیات

نظر به توانمندی و سوابق جنابعالی در حوزه های فرهنگی اعم از تالیفات، تحقیقات و تسلط بر حوزه مطبوعات و پژوهشگری جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان مشاور امور مطبوعاتی ،فرهنگی و جشنواره ها منصوب می نمایم امید که با توکل به خداوند منان و مد نظر قرار دادن سیاست های دولت تدبیر و امید در امور مطبوعاتی و فرهنگی جشنواره ها و همچنین تقویت آزادی اندیشه و بیان و تقویت فرهنگ و هنر تالش بزرگ موفق و موید باشید.

Share