منطقه آزاد انزلی پایلوت اجرای طرح منطقه هوشمند

از دیگر پروژه هایی که در منطقه آزاد انزلی اجرا خواهد شد می توان به درگاه خدمات سامانه های هوشمند مخصوص تلفن همراه اشاره کرد که این پروژه در حال تکمیل بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به منظور ارائه کامل خدمات الکترونیکی در راستای اجرای برنامه های دولت الکترونیک و راه اندازی منطقه هوشمند پروژه های متعددی در منطقه آزاد انزلی در دست اقدام است.

بنا بر این گزارش  دارا بودن پتانسیل ها و زیرساختهای مناسب نرم افزاری و سخت افزاری و بهره مندی از درگاه خدمات الکترونیک و راه اندازی سامانه های هوشمند از مهترین دلایل انتخاب منطقه آزاد انزلی به عنوان منطقه پایلوت اجرای طرح بوده و در جهت تحقق این امر در گام نخست نسبت به استقرار هفت حسگر هوشمند در برخی از نقاط منطقه اقدام شده است .

گفتنی است خروجی حاصل از استقرار حسگرهای هوشمند ، جهت بهره گیری در حوزه های مختلف شهری بکار گیری خواهد شد و این حسگرها به عنوان حسگرهای محیطی،  حسگرهای رطوبت، حسگرهای دما، حسگرهای میزان آلودگی هوا، حسگرهای سطلهای زباله، حسگرهای آلودگی صوتی و …  در سطح منطقه نصب شده است.

از دیگر پروژه هایی که در منطقه آزاد انزلی اجرا خواهد شد می توان به درگاه خدمات سامانه های هوشمند مخصوص تلفن همراه اشاره کرد که این پروژه در حال تکمیل بوده است و در همین راستا از هفت خدمت ، کیف پول الکترونیک سه خدمت تا پایان این ماه در منطقه آزاد انزلی راه اندازی میشود و بر طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته بقیه خدمات این طرح نیز در سال آینده در منطقه اجرایی خواهد شد.

لازم بذکر است فرایند اجرای  طرح منطقه آزاد هوشمند با همکاری نهاد ریاست جمهوری، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، اپراتور تلفن همراه در این منطقه با هدف توسعه و تکمیل زیرساختهای فناوری و ارتباطات ، گسترش چتر وای-فای، توسعه و تکمیل زیرساختهای تلفن همراه و تلفن ثابت، پیاده سازی رینگ فیبر نوری ، استقرار سامانه های هوشمند بمنظور تحقق اهداف دولت الکترونیک و ارائه خدمات گسترده به ساکنین محدوده،سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی اجرا خواهد شد.

 

Share