فرماندار سیاهکل خبر داد:

مقررات ویژه رفت و آمد برای خودروهای سنگین کارخانه سیمان دیلمان

فرماندار شهرستان سیاهکل گفت: مقررات ویژه رفت و آمد در تعطیلات نوروز برای خودروهای سنگین کارخانه سیمان در محور سیاهکل به دیلمان به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رضا اسلامی گفت: رفت و آمد کلیه خودروهای سنگین کارخانه سیمان در محور سیاهکل به دیلمان از ۲۵ اسفند جاری تا ۱۵ فروردین ۹۶ از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح انجام می گیرد و در بقیه ساعات ممنوع است.

وی اظهارداشت: این موضوع به صورت مصوبه ابلاغ شده و پلیس هم موظف به رعایت و نظارت بر این مصوبه است.

اسلامی خاطرنشان کرد: طوری برنامه ریزی شده است که هم مسافران نوروزی از امنیت سفر به این منطقه برخوردار باشند و هم کارخانه سیمان راکد نماند و بتواند در این تعطیلات به فعالیت تولیدی خود ادامه دهد زیرا امسال برای اولین بار این کارخانه به سود دهی رسیده است تا دوباره سیر منفی را طی نکند.

فرماندار سیاهکل یادآورشد: وسائل نقلیه سنگین در این محور حدود ۲۰ تا ۲۲ درصدکوری دید دارند و بهتر است رانندگان از سمت راست حرکت کنند و مسافران خوب قوانین رانندگی را رعایت کنند و از سبقت از این وسائل خود داری نمایند.

وی تصریح کرد: کارخانه سیمان دیلمان که در پیرکوه قرار دارد در عید نوروز ساعات خاصی را برای تردد ماشین های این کارخانه در نظر گرفته است و این جاده برای این حجم از تردد وسائل نقلیه سنگین ساخته نشده ولی با این کارخانه تعامل و مدارا می شود و وسائل نقلیه سنگین و سبک ازاین جاده استفاده می کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه مسافرانی که از شهرها و استان های دیگر به این منطقه برای گردشگری سفر می کنند مسیری بی خطر و درست و حسابی می خواهند گفت: درحالی که کارخانه ی سیمان دیلمان تاکنون به گردشگری شهرستان آسیب وارد کرده اما نمی توانیم یک کارخانه زیرساختی شهرستان که باعث عمران و آبادانی و همچنین اشتغال ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و یک هزار نفر به طور غیر مستقیم شده است را تعطیل کنیم.

وی اظهارداشت: متاسفانه مطالعات راه این کارخانه قبلا انجام نشده و قبل از افتتاح کارخانه مسئولین استانی که برای کارشناسی به این کارخانه در دولت قبلی آمده بودند ، به دغدغه های شهرستان توجهی نکردند.

محور جنگلی و زیبای ۴۵ کیلومتری سیاهکل به دیلمان از مهمترین جاده گردشگری استان محسوب می شود که فقط برای خودروهای سواری و سبک طراحی شده است.

این محور با ۳۰ پیچ خطرناک با رفت و آمد تریلی ها و بونکرهای کارخانه سیمان موجب ترس و نگرانی مسافران می شود.

شهرستان سیاهکل از ۲ بخش مرکزی و کوهستانی دیلمان تشکیل شده است و دارای ۴۸ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان به دلیل وجود جنگل های انبوه و کوهای زیبا ، آبشار لونک و چشمه گوارا و معروف لاریخانی در گردنه سرد لاریخانی یکی از شهرستان گردشگر پذیر استان گیلان بشمار می رود.

Share