در آستانه نوروز

مشروح جلسه غیرعلنی شورای شهر رشت | اعضای شورا از یکدیگر قدردانی کردند+تصاویر

موسوی روزان به نزدیک شدن ایام نوروز اشاره نمود و گفت: رشت شهر مسافرپذیر است ولی مردم هم در وضعیت چاله ها دارند اذیت می شوند و شهردار باید برای ترمیم آسفالت فکری اساسی نماید. وی خواستار ترمیم آسفالت معابر در ایام پایان سال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصدو هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر رشت، صبح امروز در تالار شورا برگزار شد.

شهردار پیش از سال نو نسبت به پرداخت تمامی مطالبات کارکنان، عیدی و پاداش سال اقدام نماید

رئیس شورای شهر رشت، مناسبت های هفته را گرامی داشت و روز مهندس و روز وکیل را به اعضای شورا تبریک گفت.

مسعود کاظمی به تصویب کلیات بودجه سال بعد شهرداری رشت اشاره نمود و یادآور شد: با توجه به اینکه تا ۱۵ اسفند ماه فرصت داریم تا مصوبه نهایی بودجه را در سایت وزارت کشور بارگذاری نماییم، از اعضای محترم شورا انتظار می رود با حضور فعال و موثر در کمیسیون های تخصصی شورا، جزییات بودجه را بررسی نموده تا خروجی مناسبی داشته باشیم.

وی همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت شهر در پایان سال شد و تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به نوروز لازم است شهردار محترم نسبت به رفع چاله های شهر، ترمیم آسفالت هایی که در برف اخیر آسیب دیده است و همچنین تنظیف شهر سریعتر اقدام نماید.

کاظمی همچنین گفت: بسیاری از کارکنان هنوز مطالبات معوقه دارند و باید شهردار پیش از سال نو نسبت به پرداخت تمامی مطالبات کارکنان، عیدی و پاداش سال اقدام نماید.

شاهد وضعیت نابسامان و بی نظمی در شهرداری و مناطق هستیم

فرهاد شوقی در نطق پیش از دستور جلسه، به ابلاغ های متعدد مدیران شهرداری  آن هم در ایام پایانی سال اشاره نمود و گفت: در ماه هایی که باید درآمدزایی شود، بخاطر جابجایی های مکرر شاهد وضعیت نابسامان و بی نظمی در شهرداری و مناطق هستیم.

عضو هیات رئیسه شورا مشخصا وضعیت بی نظمی در منطقه ۵ را یادآور شد و تصریح کرد: در مدت کوتاهی ۳ بار برای مدیر حقوقی منطقه ابلاغ زده شده است. منطقه ۵ مدتهاست بدون مدیر بوده و در بلاتکلیفی بسر می برد.

وی همچنین گفت: بنده شاهد بودم چندین ساعت ارباب رجوع بخاطر همین بلاتکلیفی مدیریت منطقه، سرگردان مانده و با چشم اشک بار شهرداری را ترک کرده است.

شوقی ابراز کرد: لازم است کارگروهی برای رسیدگی به اینهمه بی نظمی و ابلاغ های مکرر با حضور اعضای شورا تشکیل شود تا به موضوع رسیدگی گردد. و به عزل و نصب های اخیر در شهرداری رسیدگی شود.

تا ۲۰ اسفند ماه کلیه معوقات پرسنل بخش خصوصی و رسمی پرداخت می شود

سخنگوی شورای شهر نیز ایام فاطمیه و شهادت فاطمه زهرا (س) را هم تسلیت گفت. فاطمه شیرزاد، گزارشی از فعالیت های کمیته مطالبات در شهرداری ارایه داد و گفت: از مدتی پیش کمیته مطالبات تشکیل شده است  و حضور بنده و یکی دو عضو دیگر شورا در این کمیته، منجر به نتایج خوبی شده است و تلاش شده است تا پیگیر پرداخت حقوق پرسنل باشیم.

وی افزود: مقرر شده تا ۲۰ اسفند ماه کلیه معوقات پرسنل بخش خصوصی و رسمی پرداخت گردد.

شیرزاد به مطالبات پیمانکاران خدمات شهری هم اشاره نمود و تاکید کرد: تا پایان دی ۹۰ درصد پرداختی ها کارکنان رسمی انجام شده و در برخی موارد پرداخت بیمه آنها تاخیر داشته است. رانندگان اتوبوس هم تا پایان آبان ماه  حقوقشان پرداخت شده است ساختار آن باید تکمیل شده و در بهمن و اسفند با یک نظم و صورت گیرد. رانندگان اتوبوس هم  حقوق دی و بهمن  را دریافت نکرده اند.

حقوق آتشنشانان نیز تا پایان دی پرداخت شده و امیدواریم بقیه مطالبات را نیز تا ۲۰ اسفند پرداخت گردد.

عضو شورا همچنین گزارشی از روند پرداخت نگهبانان، مربیان ورزش و راهبندها را هم ارایه داد و افزود: امیدواریم همه کمک نمایند تا برای ایام عید همه با دست پر نزد خانواده های خود باشند.

اصراری به دریافت وام از بانک شهر نیست

محمد علی رفیعی نوده نیز روز وکیل را تبریک گفت و با اشاره به دریافت وام بانک شهر که در کمیسیون ها بررسی شده است، افزود: کلانشهرهای زیادی از این تسهیلات استفاده کرده اند البته اصراری به دریافت وام از بانک شهر نیست می توان از دیگر بانکها هم تسهیلات دریافت نمود و می توان بررسی کرد تا برای پروژه ها هزینه کرد.

در خیابانی پر از آب شهرداری در حال آسفالت کردن خیابان است

باقری نیز به جلسه غیر علنی اعتراض نمود و گفت: با اینکه مقرر شده وام بانک شهر برای پروژه ها هزینه شود، ولی از هم اکنون مشخص است و معاون شهرداری اعلام نموده که دریافت وام برای هزینه ها جاری است.

وی به آسفالت نامناسب شهر اشاره نمود و تاکید کرد: در خیابانی پر از آب شهرداری در حال آسفالت کردن خیابان است.

عضو شورا به ثبات مدیران در شهرداری اشاره نمود و ابراز کرد: قطعا برخی دخالت ها در زدن اینهمه ابلاغ نقش داشته است.

باقری همچنین به نصب دوباره دکه های بانک شهر در سطح شهر بدون مجوز شورا اعتراض نمود.

شهردار باید برای ترمیم آسفالت فکری اساسی نماید

موسوی روزان نیز ایام فاطمیه را تسلیت گفت و روز مهندس و وکیل را به اعضای شورا تبریک گفت.

عضو شورا به نزدیک شدن ایام نوروز اشاره نمود و گفت: رشت شهر مسافرپذیر است ولی مردم هم در وضعیت چاله ها دارند اذیت می شوند و شهردار باید برای ترمیم آسفالت فکری اساسی نماید. وی خواستار ترمیم آسفالت معابر در ایام پایان سال شد.

عضو شورا به وضعیت رانندگان اتوبوسی که در شورای چهارم بصورت حجمی جذب شهرداری شده اند، اشاره نمود و گفت: بهر شکل راننده های آژانسی که در خدمت ما هستند و همچنین نیروهای پاکبان و فضای سبز، در حق ایشان احجاف می شود. اما حقوق نیروهای شرکتی خیلی ضایع می شود. و نیروها دچار مشکل هستند  و حقوق کامل انها طبق قرارداد به انها پرداخت نمی شود. برخی نیروها که سالهای قبل بیش از ۱۰ سال قراردادی در شهرداری کار کرده اند، تصمیماتی در شورای چهارم گرفته شد و به سمت شرکتی شدن آنا هدایت شدند.

روزان افزود: نیروهای شرکتی که بیش از ۱۸ سال سابقه دارند و بعد از ۱۲ سال شرکتی شده اند. حداقل در مورد این نیروهای شرکتی آژانسی پاکبان و خدمات شهری نگهبان و … اگر بخواهیم یک گرهی از اعضای شورا تشکیل شده و وضعیت انها را بررسی نمایند و مبالغی که شهرداری به این شرکتها پرداخت کرده، حداقل چندین میلیارد حقوق این کارگران کسر شده و به حساب این شرکتها ریخته شده  است.

وی ابراز کرد: نیروهای آژانسی قرار بود هدایت شود به تعاونی مصرف که موضوع به بازرسی کشیده شد. تلاش اعضای شورا را می طلبد تا با رایزنی با اداره بازرسی  و جلب موافقت ایشان، این نیروها در قالب شرکت تعاونی مصرف کار کنند. پایان عمر شورای چهارم است تلاش شود تا وضعیت آنان از بلاتکلیفی خارج شود.

پس از نطق اعضای شورای شهر از اعضای مهندس و وکیل شورای شهر به مناسبت روز وکیل و روز مهندس تقدیر شد.

 

Share