سهیل دیوبند

مروی اجمالی بر پژو ۵۰۸، خصوصیات و امکانات

اتاق و کابین پژو ۵۰۸، دارای ظاهری ساده و مواد پلاستیکی بکار رفته در آن دارای کیفیت مطلوبی هست و ارگونومی قابل قبولی دارد و حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند. سیستم صوتی بکار رفته در این خودرو، سیستم حرفه‌ای JBL است، که دارای صدای استریو خوبی است.

پژو ۵۰۸ لوکس‌ترین خودروی سدان پژو است که در کلاس سدان متوسط قرار می‌گیرد، خبرها حاکی از آن است که ۵۰۸ در ایران به صورت وارداتی عرضه می‌شود، البته هنوز زمان مشخصی برای ورود به ایران منتشر نشده است.

نسخه اول این خودرو در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد و هر سال با تغییراتی جزئی روبه رو می‌شد، نسل قبلی این خودرو را می‌توان ۴۰۷ نامید که متاسفانه در ایران با موفقیت روبه رو نشد.

طراحی:

اتاق و کابین پژو ۵۰۸، دارای ظاهری ساده و مواد پلاستیکی بکار رفته در آن دارای کیفیت مطلوبی هست و ارگونومی قابل قبولی دارد و حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند. سیستم صوتی بکار رفته در این خودرو، سیستم حرفه‌ای JBL است، که دارای صدای استریو خوبی است. کار کردن با سیستم تهویه مطبوع این خودرو راحت است و کابین خودرو بزرگ و جادار است به طوری که صندلی‌های پشت دارای جای پای کافی و فاصله از سقف مناسب هستند. اما یکی از نقاط ضعف کابین آن این است که برای اولین بار برای پیدا کردن دکمه ESP و سنسور پارک باید کمی جستجو کرد، همچنین طراحی ساده داشبورد نسبت به رقبا از نقاط منفی پژو ۵۰۸ است. اما از نقاط قوت کابین این خودرو می‌توان به بزرگی و جادار بودن آن نیز اشاره کرد به طوری که صندلی‌های پشت دارای جای پای کافی و فاصله از سقف مناسب بهره می‌برد، صندوق عقب آن نیز ۵۵۰ لیتر حجم دارد که فضای مناسبی را فراهم می‌کند.

در طراحی بیرون خودرو مانند نسخه‌های قبلی تفاوت چندانی نداشته و در چراغ جلو تغییراتی صورت گرفته و کشیده‌تر و عضلانی‌تر شده و مارک پژو که روی کاپوت قرار داشت، در آخرین فیس لیفت روی جلوپنجره قرار گرفته است.

امکانات:

برای این خودرو تیپ‌های مختلفی معرفی شده که در مدل‌های ACTIVE،ALLURE،GT،GT LINE موجود است. تیپ پایه آن از رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌های اتوماتیک، سنسور باران، کروز کنترل، آینه بغل‌های تاشو، گرمکن آینه، سنسور پارک عقب، پنجره‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله و صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی با قابلیت اتصال به USB و بلوتوث را به صورت استاندارد دارد.

در تیپ فول پژو ۵۰۸ امکاناتی مانند: صندلی‌های برقی، گرم کن صندلی‌های جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور پارک جلو، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، سیستم اخطار نقاط کور وسیستم ورود بدون کلید و چراغ LED تطبیقی در جلو و شیفترهای پشت فرمان اشاره کرد.

فنی:

اما در بخش فنی این خودرو، موتورهای زیادی در دسترس است از موتورهای دیزلی تا موتورهای بنزینی، که هم اکنون دو نوع موتور ۱.۶ VTI تنفس طبیعی و ۱.۶ THp توربو در دسترس است.

موتور ۶/۱ تنفس طبیعی، توان آن ۱۲۰ اسب بخار است و شتاب صفرتاصد آن ۵/۱۱ اعلام شده که برای این کلاس خودرو زیاد قابل قبول نیست.

موتور ۶/۱ توربو که توانی معدل ۱۶۵ اسب بخار است و شتاب صفر تاصد آن ۹/۸ در گیربکس اتوماتیک ارائه می‌کند.

این خودرو از دو نوع گیربکس بهره می‌برد: ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک، که در مدل ۶/۱ تنفس طبیعی فقط می‌توان گیربکس اتوماتیک را انتخاب کرد، اما در مدل ۶/۱ توربو می‌توان گیربکس دستی و اتوماتیک را نیز استفاده کرد.

ایمنی:

پژو ۵۰۸ را می‌توان خودرویی ایمن در کلاس خودش دانست، به طور استاندارد دارای ۶ ایربگ، ایربگ های جانبی برای راننده و سرنشین‌ها در کنار ایربگ های پرده‌ای، از سرنشینان محافظت می‌کنند. از نظر سیستم‌های کنترلی و کمکی می‌توان به Esp.Ebdf.TCS.ABS

قیمت:

قیمت پایه این پژو ۱۷ هزار یورو و قیمت فول این خودرو حدود ۲۹ هزار یورو قیمت گذاری شده است و قیمت تقریبی در ایران حدود ۱۷۰ میلیون تومان اعلام شده.

سهیل دیوبند

Share